Hva fyller du påskeegget med?

Lillebolle02

Betatt av forumet
Hei, tittelen sier det meste. Men fyller du det kun med godteri til barna eller har dere også med ting/klær? :)
 
Hun fikk påskeegg første gang da hun var 2 år. Da hadde vi en boks rosiner, en pakke fruktsnører, og en marshmallow oppi. Var veldig stas. Vi gjorde litt ut av det. Påskeharen hadde gjemt egget og lagt igjen spor av rosiner. Så hun fulgte rosinene og fant egget bak noe i sofaen :) hun syntes det var kjempespennende at påskeharen hadde vært på besøk!

Synes opplevelsen og magien er viktigere enn hva som er oppi egget. Så det blir et lite egg i år også, og gjør litt ut av det i år også.
 
Godteri og en påskepynt.

Egget er ikke så stort at det er plass til bladet og klær oppi
 
Kommer ann på hvor eldste er, men er hun på hytta ligger det gjerne solbriller, leppepomade, hobbyaktivitet eller noe annet som kan fylle tia litt på morran + snop. Ellers så blir det snop og en liten hobbyting (alle får så vi kan sitte sammen og lage).
 
Vi har kjøpt den minste størrelsen, og da er det ikke plass til stort mer enn litt snop. Hun kommer til å få noe slik "babygodteri" (fruktstang, smoothiebiter el.l.), kanskje en liten rosineske og en liten sjokolade.

Regner med at begge besteforeldrepar og muligens onkel også disker opp med påskeegg, så jeg tror ikke vi fyller helt opp.. [emoji28]
 
Vi bruker å ha godteri, hubba hubba, kinderegg, et par sånne små biler eller ponnier etc til ca 20kr
Litt etter hva vi finner.
I år har jeg og mannen funnet et 10cm stort kinderegg som lilletulla skal få i egget sitt(ikke min jente men nær familie)
 
Fyller med både godteri og ting. En liten leke eller ting som reflex, lommelykt, klistremerker, påskepynt... da de var små fikk de ikke godteri men rosiner, tørket frukt, mais-pinner ol.
 
Pleier å ha masse bittesmå egg, som vi gjemmer ute. Har 2-3 smågodtting i hvert egg. Om jeg finner noen søte små påskefigurer er det gjerne noen av de og.
 
Hvor ofte kommer «påskeharen» med påskeegg? Hver dag? En gang i påska?
 
Min får fruktsnører, fruktstang, malesåpe og såpebobler :)
 
Snop, håper selv på å få marsipan og sjokolade, nam! Barna er mest glad i smågodt.
 
Alt mulig snop som ungene liker :happy:
 
Jenta får snop og hårstrikk/klemmer.
Gutten får snop og små lego.
 
Til mini og pappaen: Kindersjokolade og smågodt
Til meg (eller gamla): Anthon Berg i ulike varianter, mørk marsipan og nøtter

Da mini var mindre, fikk han diverse sånn småsnacks for babyer oppi-ikke godis.

Vi har også påskeeggjakt i hagen, da samler han og kusina små egg med en liten smågodtting i hvert egg og så får de påskeegget sitt når vi går inn og de har funnet alle de små eggene. Spørs om det blir i år, men det har vært veldig koselig.
 
Nå har jeg ikke noe unge enda da :p men når meg og samboer gir til hverandre så er det en bandling av snop og ting vi liker. I fjor fikk jeg godteri, trøffelsjokolade, spesialkaffe og ullsokker :)
I år har jeg allerede laget samboer sitt; han vil få favoritten Godt og Blandet, påskeegg sjokolade, ullsokker, påskekaffe og snus :p

Tror nok vi vil fortsette den tradisjonen med lillejenta også; at det blir en kombinasjon av smågodt og ting man liker/trenger.
Feks. så har han "klagd" i 2 uker nå på at han fryser på beina fordi han nesten bare har ankelsokker xD derfor får han lange sokker han kan bruke når han skal ut på tur :p
 
Back
Topp