Hva funker mot halsbrann?

RBmarsbaby

Flørter med forumet
Har faktisk aldri hatt halsbrann tidligere, nå er det hver dag hele dagen.

Finnes det noen gode kjerringråd eller må jeg på apoteket?

Jeg har prøvt litt forskjellig, men fant ut at love hearts funker like bra som det på apoteket [emoji2]

Gaviscon hjelper her. Men bare for ei lita stund, og ikke om man spiser/drikker etterpå. Men, den er i alle fall helt ufarlig. Funker likens som love hearts, men jeg synes det funker bedre. Tar gjerne ett par når jeg legger meg, og da bruker jeg å fø sove [emoji4]
Neste medisintype som vi gravide kan ta noe av er de som nøytraliserer syren. Jeg vet fra før svangerskapet at det funker for meg, men kommer ikke til å ta det før jeg må. I og med at den nøytraliserer syren, er den jo ikke like bra for fordøyelsen, og den fungerer ikke så bra her [emoji19]

Ellers, er det viktig å finne ut hva som gjør deg sur. For min del er jeg forsiktig med juice, kaffe og te.

Å spise før man legger seg skal visstnok ikke være bra, men jeg synes faktisk det blir verre på tom mage, så jeg spiser litt.

På dagtid er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å unngå mat og drikke som gjør det verre, evt spise medisin.

Må natten, ligg på venstre side! Om jeg ligger på rygg bygger jeg meg litt opp med pute. Men, på siden er det kjempestor forskjell på å ligge på venstre kontra høyre side. Det har å gjøre med hvordan magesekken er plassert! Dette har hatt så mye å si for min del, etter at jeg ble klar over det [emoji2]

Sitronvann!! Hjelper meg masse. Kjøper sånn flaske som ser ut sitron og blander med vann. Sterkere jo bedre og kjøpe vann med sitron smakte ikke noe godt i forhold (ikke hjelper det heller da der blir for svakt)

Ingenting annet enn skumtabeletter funker for meg. Ikke alltid de fungerer heller... grusomt.

Sniker fra januar... eneste som har fungert for meg er love hearts, sjokomelk og link tyggis (fås reseptfritt på apoteket). Varierer hvor lenge det hjelper, alt fra fem min til noen timer.

Er veldig individuelt hva som hjelper har jeg funnet ut [emoji17]

Titralac! Det hjalp meg gjennom sist svangerskap. Jeg har nå så smått begynt å kjenne på halsbrann igjen, så nå vet jeg hva jeg må finne frem og ha klart på nattbordet med en vannflaske ved siden av. [emoji23] [emoji106]

Back
Topp