Hva fungerer mot kvalmen for deg?

Salamandrina

Andre møte med forumet
For meg hjelper det å spise ofte. Drikker for det meste farris med og uten eplejuice. Salt lakris, og ingefær, hjelper også litt syns jeg. Sist prøvde jeg seabands uten at det hjalp noe, så det har jeg ikke prøvd igjen ennå.

Forrige gng hjalp ingenting
Da måtte jeg til lege og fikk beskjed om å bruke prostafen. Brukte dem i tre uker. Etter det gikk det OK nok

6-7 og 8 var de værste ukene

Nå ikke kvalm ennå:)

Hvor mange uker er dere? Er heldigvis ikke kvalm enda, men har vært kvalm i 3 av 6 svangerskap så vi får se :p
Hjalp meg ihvertfall å ha tørr kjeks på nattbordet som jeg måtte ha når jeg våknet. Spise tørt og ofte pleier å hjelpe :)

5+1 idag ikke kvalm enda men litt små uggen som er forbigående. Elsker jo spekemat og salt kjøtt på skiva så dette blir tøfft når kvalmen setter inn

5+5 her og føler meg litt småuggen/kvalm om formiddagen. Ikke ille, men nok til at jeg føler jeg går rundt med en klump i halsen. Jeg har god erfaring med seabands og kvalme. De kan liksom ta toppen av det, om det er ille, eller fjerne kvalmen om det ikke er så ille.

Ritz funker for meg:happy:

Ingefærøl og sea-band :)

Godt spm. Driver å våkner/får ikke sove på natta for da melder kvalmen seg her... klokka er nå 02:29 og jeg la meg 23:00.. lå i halvveis søvne/våken før jeg våkna 00:05 å var kjempe kvalm. Er så trøtt å utslitt! Går skole og jobber, å visst jeg ikke får sove fremover så kommer jeg til å slite .. :(

Har vært veldig kvalm flere dager. For meg har det hjulpet litt å unngå å bli sulten og å drikke ingefær/sitronte.

Veldig merkelig når man enkelte dager rett og slett føler seg skikkelig fyllesyk, mens andre dager merker man absolutt ingenting til kvalme eller andre symptomer..

Merket også nå at ingefær/sitron hjelper. Lakris også. Men bare en kort stund, å være konstant mett er det som hjelper best. Men har merket at fet mat i alle fall virker motsatt.. Og det er slitsomt å spise hele tiden når man ikke har lyst på mat:/

Jeg tar ingefær- og sitronshot hver dag for andre helsebringende grunner. Google og lag deg det. Det er bra for det meste og skal hjelpe på svangerskapskvalme :)

Bortsett fra de vanlige rådene mot kvalme (hatt hyperemesis to ganger), har det hjulpet for meg å være i bevegelse når kvalmen bare har vært moderat. Gå turer i friskluft og bassengtrening har vært gull. Er så fælt å bli inaktiv og nær sagt lenket til sofaen når kvalmen er som verst.. om ikke annet hjelper det på psyken å få bevegd seg, og man får fokuset vekk fra kvalmen for ei lita stund [emoji5]

Har ritz og husholdningssaft på nattbordet som berger meg hver morgen. Ikke så veldig ille enda, men.

Har du oppskrift på de shotsene?

1 god tommel med fersk ingefær uten skall finkuttes. Ha det i en kaserolle sammen med saften fra 2 sitroner og 2 appelsiner. Kok opp og la det koke på svak varme i 1,5-2 timer. Tilsett vann underveis om det blir lite fuktighet i gryta. Sil av ingefær, ha det over på ei ren flaske og tilsett 5-7 dl vann. Man kan tilsette søtning om man ønsker også, honning, stevia, sukrin, suketter. Gjør dette mens væsken enda er litt varm.

Holdbarhet er ca en mnd i kjøleskap.

Tar en shot hver morgen :)

Sjokolade meeeelk❤️❤️❤️❤️ Ikke lyst på noe særlig mat.. men sjokolade melk er gull Er 7+0 i dag og kvalmen har satt skikkelig inn..

For meg hjelper det å spise/drikke ofte. Gjerne Farris eller vann å drikke. Litt salt kjeks i skapet hjelper til :-) Og frukt! Tenkte å kjøpe ingefær te også.

Back
Topp