Hva forventes av en fadder når dåpen er ferdig?

bergfrue

Forumet er livet
VIP
Hva forventer du av fadderne til barnet ditt etter dåpen er over? 

Jeg er muligens gammeldags, men jeg mener nå at det er en "oppgave" som er betrodd noen du er glad i som du vet (visste) kommer til å stille mye opp for barnet... Når en fadder aldri har tid til å møte oss, blir jeg ganske skuffet...

Jeg forventer at dem bryr seg om hvordan barnet har det å prøver så godt det kan å være en del av oppveksten...

Jeg har og et stort ønske om litt mer "kristelige" gaver, f.eks barnebibler, korssmykker å slikt...

Vi var så flinke å velge ut 4, der kun 1 viser intr for ham...
2 av dem som og er tante og onkel til han kunne virkelig ikke vært mer fjern for oss, tror aldri dem har spurt hvordan det går med han på 3 år, å hun hilser ikke på meg en gang på gaten...

jeg mener at fadderen bør ha tid til å bli kjetn med barne og være med barne å gjøre ting , og huske merkedager og slikt. Forlanger ikke at de ska få gaver og slikt,men at de benytter tid med barne
her så er det kun en av fadderne til gutten som er kjempeflink til å følge ham opp og ringer å hører hvordan det går og slikt minst 2 ganger i uka, og prøver å komme til oss en gang i mnd, ho som er fadder bor 30 mil unna
Mens hos jenta så merker vi så og si aldri noe til fadderne til , utrolig synd så angrer på at vi ikke valgt vennina mi den gangen også for hennes del, ho stiller opp for jenta her like mye som for guttungen

Jeg valgte faddere fordi de bryr seg om barna og er der for de. Nå bor feks. broren min og søskenbarnet mitt veldig langt unna, men de "er" der likevell.Synes det er synd at noen av dem bor langt unna.Men angrer ikke på fadder valget.

Min aller bestevenn som også er fadder ,stiller opp og er kjempe glad i unga og jeg tviler på at alle fadderne til ungene bare skulle svikte.

Mener overhode ikke at de skal sitte barnevakt feks.

Neinei, tenker ikke på at man skal ha slike krav som gave og barnevakt. Det skal ikke mer til enn å ønske å komme på besøk i ny og ne. Valgte en nær venninne og hun stilte opp ekstremt mye i starten, men så dabber det av nå som han blir større... Andre ting er mer interessant. Trodde hun var voksen nok til å ønske å delta i livet hans. Han aner ikke hvem hun er selvom hun bor 15 min unna. Resten av fadderne stiller opp 100%, helt supert! Men neste gang skal jeg velge med omhu!

forventer at de vil være en del av ungene sitt liv :) At vi treffes og kose oss sammen, at de ønsker å være med oss og barna!! eldste har 3 faddere, et vennepar der vi også er fadder på deres eldste.. møtes her og der og vi stor trives sammen, skulle gjerne truffet de oftere.. så har hun en venninne av meg som stiller i bursdager og vi møter i ny og ne.. kunne vært oftere..

mini har min mamma og min ene bror og de ser vi veldig ofte ;) i tillegg har hun sambo sin yngste bror og hans eks. Yngste broren har vi null kontakt med, og tror han bryr seg midt i.... eksen hans og ungene møter vi i bursdager og litt utenom, må bli flinkere!!!

Eg forventer at dei er interessert i, og opptatt av vesla... at dei prioriterer å komme på besøk og bruke tid sammen med ho.. Her er det søstra til min kjære pluss hennes mann, min søster og min bestevennine som stiller opp.. Berre min søster bur i nærheten, men vesla er trygg på alle fire, og elsker å leike med dei.. 

Er masse meir usikker på kem vi skal velge på nr.2, dei "beste" er liksom brukt opp... 

Jeg er ikke kristen selv og har pga dette valgt å si nei til å være fadder når mine venninner har spurt meg.
En fadders oppgave er å følge opp den kristne tro og jeg føler ikke at jeg kan gjøre det når jeg ikke er kristen.

Det som er komisk når jeg leser slike tråder er at ingen faktisk forventer det som er en fadders oppgave. Så egentlig burde det ikke være noe problem for meg å være fadder... emoticon

Jeg har valgt personer som jeg vet vil stille opp for lillegutt ved behov og som jeg vet alltid vil bry seg om og være glad i han. Det er det som er viktig for meg :)

Back
Topp