Hva forventer dere at skole/SFO oppdager?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Stress, mas og masse trafikk hjem.
Bruker en time lengre tid enn normalt fra jobb til skolen.
Vi bor på et veldig lite sted, så ringer SFO og ber de sende gutten bort til butikken slik at han er der på et bestemt tidspunkt som er 5 minutter etter jeg regner med å være der i tilfelle jeg blir litt mer forsinket.
Når han kommer ser jeg en er ble som et spøkelse og han er kok varm.
Han sier han har vært dårlig i hele dag.

Når jeg ringte sa de ikke noe om at han var syk, og de har ikke ringt i løpet av dagen.
Når vi kom hjem hadde han 39 i feber.
Han går i tredje, så er "stor", men det hadde jeg forventet at skulle bli oppdaget.
Stakkars store, lille gutten min

Hadde dere forventet det?
 
Jeg forventer at SFO ringer dersom gutta ikke er seg selv. De er stort sett ganske flinke. Er de veldig usikker på formen ringer de og lar meg avgjøre.
De har også ringt uten at de har feber, men de har ikke vært seg selv. Da har feberen stort sett kommet på kvelden. Personlig hadde jeg klaget dersom det hadde skjedd her.
 
Hvis han åpenbart er syk, så bør de jo si i fra. De er jo ikke helsepersonell, men ser såpass mange friske barn hver dag at de bør klare å se at noen er skikkelig syke. Dersom de har sett at han var syk, så bør de jo si i fra. Om de ikke har sett det, så kan de jo heller ikke si i fra. Du kan jo spørre de senere? :)
 
Jeg forventer at de tar kontakt når barnet ikke er seg selv. Jeg synes foreldre skal bli informert uansett hva det måtte gjelde, slik at de kan ta en vurdering selv om de ønsker å hente barnet eller ikke!
 
Jeg forventer at de ringer om ungen skulle være syk eller ha nedsatt allmenntilstand, men vet jo også at det noen ganger kan være vanskelig å se. Jenta vår kan ha ganske høy feber uten at det vises eller at hun kan ha hatt feber i flere timer før det begynner å vises, i tillegg kan hun være høyt og lavt med feber, før hun plutselig blir utslått av den.
Så jeg ville nok tatt kontakt med SFO/skolen og fortalt at han var dårlig når du henta han og at han hadde vært dårlig hele dagen, bare for å høre om de egentlig hadde sett noe og ikke sagt i fra, eller om de faktisk ikke hadde sett det.
Så ville jeg tatt en samtale med barnet om at han må si i fra til lærer/SFO om han kjenner seg dårlig og ikke gå hele dagen uten å si fra. I 3 klassen begynner de å være så store at de skal kunne si fra om de ikke føler seg helt bra.
God bedring til gutten din :)
 
Forventer de ringer selvsagt. Her ringer de om de er syke, om noe spesielt har skjedd på skolen/timen og det meste. Setter stor pris på oppdateringene fra lærern.
 
Hvis det var så tydelig at du så det med en gang burde de ha sett det.

Men ikke for det; jeg hentet (heldigvis må jeg si) 1.klassingen min rett ved skoleslutt en dag her i vinter. Jeg så det på han at han ikke var seg selv. Merket det godt på han på vei hjem at han ikke var i form. Hadde over 39 da vi kom hjem. Han sa at han hadde vært sliten på skolen, men hadde ikke følt seg syk før vi skulle hjem.

Nevnte for læreren i garderoben at han virket varm. Da sa hun at det hadde vært veldig varmt på klasserommet den dagen.

Når han ble frisk igjen og jeg snakket med assistenten om at han hadde hatt feber da jeg hentet, sa hun at det hadde ikke vært mulig å se, for han hadde vært som vanlig.

Det jeg mener er at mange kanskje ikke helt "detter sammen" før de møter mamma eller pappa, først da kjenner de godt nok etter kanskje og sykdommen blir tydeligere.

Du får ta det opp med dem :)
 
Mange barn som leker, er altive og friske på skole/sfo selv om de kanskje ikke føler seg helt tipp topp.... Ofte glemmer de det litt i leken... Så ikke så lett for sfo heller...
 
Forventer de ringer selvsagt. Her ringer de om de er syke, om noe spesielt har skjedd på skolen/timen og det meste. Setter stor pris på oppdateringene fra lærern.
Sign.
Til dags dato ikke opplevd noe lignende som ts, har alltid fått tlf fra skolen eller sfo dersom han er syk, har vondt i magen, har slått seg e.l,..
 
Jeg vet ikke helt. De burde jo gjøre det! Men jeg kan ikke si jeg er overrasket over at de ikke gjør det. Det er så forskjellig fra SFO til SFO også.
 
Jeg vet ikke helt. De burde jo gjøre det! Men jeg kan ikke si jeg er overrasket over at de ikke gjør det. Det er så forskjellig fra SFO til SFO også.

Enig. Det er svært mange barn og få voksene så jeg kan forstå at man ikke blir "sett", men det burde ikke være slik. Jeg har samme opplevelse, mitt barn kom hjem med godt over 40 i feber, blek og sliten. Jeg stusset litt på at det ikke hadde blitt oppdaget, men jeg ble fortalt at barnet var helt som vanlig. Så ikke lett å se det noen ganger heller :)
 
Det er ikke like lett å se mrn jeg firventer av et så stort barn at den klarer å si frq at h*n ikke føler seg bra og st skolen eller sfo ringer da.
Det gjør de ikke her
 
Forventer å bli ringt etter om han er syk.
Han har aldri blitt syk på skolen, men de er ellers veldig flinke til å ringe om det har skjedd noe eller de lurer på noe.
 
Det er ikke like lett å se mrn jeg firventer av et så stort barn at den klarer å si frq at h*n ikke føler seg bra og st skolen eller sfo ringer da.
Det gjør de ikke her
Ja jeg tenker også at store barn kanskje bør klare å si ifra at de ikke er i form.

Jeg forventer egentlig det av min 1.klassing :p
Jeg sa det til han at det er lov å si ifra at man ikke føler seg bra.
Svaret jeg fikk var: jammen mamma, jeg følte meg jo bare litt sliten tidligere i dag. Nå føler jeg meg mer syk.
 
Ja jeg forventer at de ringer, nærmest med engang.

Tidligere i vinter datt eldste på isen når hun var på skolen, hun datt med ansiktet ned i isen og slo seg hardt.

Hun gikk hjem fra skolen da skolen var slutt. Når hun kom hjem så jeg at hun var hvit i ansiktet og gråt, hun hadde blåmerke over øyet, hadde blødd neseblod, hadde blåmerke på hånda og hadde så vondt at hun trudde selv armen var brukket. Brillene hennes var selvfølgelig knekt, og det ene glasset var ramlet ut. Dette var da skjedd i det siste friminuttet på skolen.

Skolen ringte samboeren en time etter hun var kommet hjem, kan nok si at vi var lite blid da! Tenk å la en unge gå hjem alene etter en slik hendelse, vi hadde jo hentet om vi bare hadde vist det..
 
Back
Topp