Hva finner du på med barnet ditt

Trommespilling. Pusling. Perling. Tegning. Kose i armkroken og se favoritt disney filmer.
Ofte aktiviserer de seg selv også eller med hverandre :)

Akkurat nå ser vi på drømmehagen og spiser lunsj i sofaen :-P

Hun er ikke helt i form.

Ellers leker vi med Lego/duplo, tegner, bilbane, ballonger, maling, og så er de gjerne med på husarbeid :-)

Baking, film (lager kino og finner frem masse puter osv), tegning, maling, play doh

I tillegg til å leke med hans leker selvsagt, så drar jeg han litt med på ting jeg "må gjøre" også, som å lage mat, rydde, brette tøy, jeg syns det er viktig læring.
Han har blitt en reser på å brette tøy på vaskerommet i kjelleren, antageligvis fordi han bruker å få snike til seg en is i fryseren på vei opp igjen:)

I tillegg til å leke med hans leker selvsagt, så drar jeg han litt med på ting jeg "må gjøre" også, som å lage mat, rydde, brette tøy, jeg syns det er viktig læring.
Han har blitt en reser på å brette tøy på vaskerommet i kjelleren, antageligvis fordi han bruker å få snike til seg en is i fryseren på vei opp igjen:)
Sånn er det her også. Jeg velger å gjøre husarbeid sammen med ungene sånn at de lærer seg at det er en del av hverdagen. I tillegg syns jeg det er greit å få unna sånt så jeg slipper det etter at ungene har sovna :-) Belønninga kan ofte være en lesestund eller noe annet ungene har lyst til å gjøre :-)
Aktivitetsbøker er veldig populært her. De største prøver seg på sudoku og litt vanskelige ting mens de minste later som de gjør lekser :-) Da hender det seg at jeg blir lærer ;-) Ellers så er det mye rollelek og da blir jeg plutselig bestemor :-/

Tegner/maler
Perler
Lek med det de har av leker
Ser en film
Baker

Ellers holder vi på med husarbeid, så får de hjelpe til, ellers så får de leke selv :P

Med Bil, motorsykkel, helikopter :p veldig mye gutteting kan man si :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Togbane, bading i farget vann, maling, tegning, pusling, baking, film, gjemsel, hinderløype, har`n, ansiktsmaling, utkledning, leser bøker, lange gode måltider, bowling, hører på musikk....

Spiller mye brettspill, leker frisør og jeg er kunden, når vi lager middag leker vi ofte restaurant der jeg er både kokk og servitør. Hehe. Men de leker mest seg i mellom. Har 2 jenter på 5 og 6,5 år :)

Triller ball, synger og spiller gitar, leker med lekene hans, lager hus/telt etc;)

Tegner, perler, pussler puslespill, ser barne-tv, spiller memo/lotto/bingo spill, baker, leser bøker, synger, øver på tall og bokstaver, går tur, er på lekeplass :)

Vi ligger på gulvet å leker, synger, koser og tuller :)

Baking, maling, perling, spille fotball:p (oppvaskmaskin er mål), ryddng å vasking (jentene elsker å hjelpe til), m.m:D

De leker mest selv, kjøkken/butikklek/familie. Tegning er også gøy, og å lese. Ellers lage mat og bake sammen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Brettspill, tegne, perle, lage kort, lage mat (les skjære opp frukt til kos), se film en sjelden gang.

Back
Topp