Hva fikk barnet i dåpsgaver?

Snølilja

Forelsket i forumet
Ja nå er jeg nyskjerrig! Hva fikk barnet i dåpsgaver? Og fikk barnet noe fra dere foreldre?
Her er barndåp rett rund hjørnet, og jeg aner ikke hva vi kan forvente av andre, og hva som forventes av oss :)

Vi fikk sølvbestikk, sølvsparegris, briogåvogn, eventyrbøker, barnebibel, bibel fortelling CD-er, spisesett, kors, penger, dåpsminne.

Av oss fikk han et bilde med en sangtekst over og briotogbane :)

Syns vi fikk veldig mye fint. Men for oss spilte det ikke noen stor rolle hva vi fikk. Vi villa bare ha en koselig dag :)

Vi fikk sølvbestikk, sølvsparegris, briogåvogn, eventyrbøker, barnebibel, bibel fortelling CD-er, spisesett, kors, penger, dåpsminne.

Av oss fikk han et bilde med en sangtekst over og briotogbane :)

Syns vi fikk veldig mye fint. Men for oss spilte det ikke noen stor rolle hva vi fikk. Vi villa bare ha en koselig dag :)

Så utrolig flotte gaver :-) Brio togbane har jeg vært innom tanken på selv faktisk.
nei altså, det er jo ikke gavene som betyr mest, jeg er bare fryktelig nyskjerrig på hva som er "vanlig". Har en veldig spesiell familie, så vil jo gjerne føle at vi ikke stikker oss veldig ut med bla hva vi gir i gave til barnet feks. Googlet dette litt tidligere idag og det var virkelig delte meninger om temaet. Noen ga festen i gave, og mente at det var nok, mens andre hadde helt andre meninger.

Han fikk: sølv smykke m/traktor, 4 forskjellige sparebøsser, dåpstallerken, dåpsatestholder, tripp trapp stol m/babysetet, vår og høst pose fra voksi, leker, spisesett i porselen og plast, ulltøy ( strikkadress og ullundertøy ), bergans sekk, gåbil og penger.
Vi satte inn penger på konto også fikk han en sparebøsse og porselen spisesett

Han fikk 2 sparebøsser, 4 bestikksett hvorav ett i sølv, gullkors, spisesett, sølvramme, rangle i sølv, kniv til bunad, minnebok og penger. Av oss fikk han selskapet.

Han fikk: sølv smykke m/traktor, 4 forskjellige sparebøsser, dåpstallerken, dåpsatestholder, tripp trapp stol m/babysetet, vår og høst pose fra voksi, leker, spisesett i porselen og plast, ulltøy ( strikkadress og ullundertøy ), bergans sekk, gåbil og penger.
Vi satte inn penger på konto også fikk han en sparebøsse og porselen spisesett
Her har vi voksipose, ulltøy og bergans sekk på ønskelisten :-) flotte gaver! :)

Han fikk 2 sparebøsser, 4 bestikksett hvorav ett i sølv, gullkors, spisesett, sølvramme, rangle i sølv, kniv til bunad, minnebok og penger. Av oss fikk han selskapet.
Ja i utgangspunktet hadde vi tenkt å gi bare selskapet, da dette koster oss ganske masse penger bare pynt og invitasjoner har kommet på nesten 3000 sålangt, også mat, lokale og kaker utenom. Men samtidig så får jo barna komfirmasjonsgaver i tillegg til selskapet..Men det blir vel noe annet. Vi har laget en minneramme til han, også skriver vi et fint kort til han hvor vi setter opp en spareavtale fram til han blir 18 år.

Her fikk vi noen smykker, tripp trapp stol med babysete, servise og bestikk, smykkeskrin i sølv, et par bøker.
Av oss fikk hun selskapet selvfølgelig, men også en sølvskål som min mor og jeg har brukt som babyer. Navnet til alle tre er nå gravert inn:)

Tripp trapp, diverse servise, sparebøsse, penger, leker, Brio gåvogn, album og sånne etui til å ha hårlokk og tann i (men dette bytta jeg mot ei bunadsølje :p)

Fra oss fikk han selskapet :p så har vi bestilt sånn avtrykk i krystall fra lifestone.

Her fikk vi noen smykker, tripp trapp stol med babysete, servise og bestikk, smykkeskrin i sølv, et par bøker.
Av oss fikk hun selskapet selvfølgelig, men også en sølvskål som min mor og jeg har brukt som babyer. Navnet til alle tre er nå gravert inn:)
Så koselig med en "arvet" gave! Jeg fikk jo gutt, så er jo lite jeg får gitt som jeg selv fikk i dåp :p

Sølvbestikk, bøker, smykker og sånne forskjellige skrin. Noen av de har fått penger også på konto.

Så utrolig flotte gaver :-) Brio togbane har jeg vært innom tanken på selv faktisk.
nei altså, det er jo ikke gavene som betyr mest, jeg er bare fryktelig nyskjerrig på hva som er "vanlig". Har en veldig spesiell familie, så vil jo gjerne føle at vi ikke stikker oss veldig ut med bla hva vi gir i gave til barnet feks. Googlet dette litt tidligere idag og det var virkelig delte meninger om temaet. Noen ga festen i gave, og mente at det var nok, mens andre hadde helt andre meninger.

Hvis det er Coop butikk i nærheten av deg og du er medlem så er det tilbud på en pakke med ekstremt mye. Den koster opprinnelig over 3000 og man får den til 1999. Sånn hvis dere vil bruke litt penger på det. Dyrt er det uansett med briotog.

Hvis det er Coop butikk i nærheten av deg og du er medlem så er det tilbud på en pakke med ekstremt mye. Den koster opprinnelig over 3000 og man får den til 1999. Sånn hvis dere vil bruke litt penger på det. Dyrt er det uansett med briotog.
Takk for tips! :-) ja vet de er dyre, men dette er jo kvalitetsleker man har i årevis. :) jeg tror vi gir penger og minnerammen i første omgang, også ser vi etter dåpen hva vi fikk og ikke fikk.:) kan jo hende noen andre kjøper togbane :)

Hun fikk vognpose, kam og børste, album, sparebørse, smykkeskrin, sølvbestikk, smykker og klær
Av oss fikk hun penger på sparekontoen

Han fikk kun selskapet av oss, får alt han trenger ellers... Så får han heller gaver når han forstår det;)

Vi satte noe penger inn på konto. Ellers fikk han penger, BORI-medlemsskap, div fra gullsmed (ramme, album osv), sparebøsser, bestikk, armbånd med "Carpe diem" inngravert, dåpstallerken, rørospledd og et sett med kopp, skål og tallerken med kardemommebymotiv på.

Han fikk kun selskapet av oss, får alt han trenger ellers... Så får han heller gaver når han forstår det;)
Ja jeg tenkte i utgangspunktet på å gjøre det slik, men samtidig så kan det jo hende han en gang spør hva han fikk, og da føler jeg jo liksom at vi må ha noooe på lur ihvertfall :) Han får jo absolutt alt han trenger ellers. Men vi gjør det enkelt, setter opp en spareavtale til han, lager et fint kort, og sørger for at det blir en flott dag :) så får vi heller slå på stortromma til konfirmasjonen :p

Så koselig med en "arvet" gave! Jeg fikk jo gutt, så er jo lite jeg får gitt som jeg selv fikk i dåp :p

Føltes så naturlig at den skulle hun ha. Var en ledig plass til henne♡

Pappaen har ikke noe heller?
Hvis ikke går det jo fint an å gi videre servise eller bestikk da syns jeg:)

Nei vi har desverre veldig lite fra pappaen. Noen fine lakksko han hadde på seg i sin dåp, og en sånn brodert sak på vegg med fødselsdato, vekt og sånt. Ellers kommer han fra en veldig liten familie så det var nok små pengegaver han fikk for det meste. Jeg mistenker at jeg fikk en del andre ting til dåpen, men foreldrene mine har ikke vært så veldig flinke til å ta vare på noe. Det eneste jeg sitter igjen med er et smykkeskrin og et gullsmykke.

Back
Topp