Hva f**n er galt med symaksinen min?!

Gæmmis

Elsker forumet
Undertråden fucker opp det hele! Har nå pusset og gnikket på hele maskinen, satt inn ny nål, satt inn ny undertrådspolen 100% etter bruksanvisningen, men når jeg går i gang med å sy så bare surrer den undertråden seg sammen[:@]

Hva gjør jeg gaaalt?

syr du for fort?

Min krøller seg sammen hvis jeg syr i hundreogørti, så her må jeg bare sy pent og pyntelig.. [:-]

ORIGINAL: Dollface

syr du for fort?

Min krøller seg sammen hvis jeg syr i hundreogørti, så her må jeg bare sy pent og pyntelig.. [:-]

Neida, syr i sakte tempo, men kommer meg ikke fremover, hvis du forstår. Maskinen blir bare stående og hakke på det punktet hvor jeg begynner, mens undertråden surrer seg helt fast. Forsøkt å endre trådspenningen, forsøkt forskjellige programmer og trykkfoter, men samme faen hva jeg gjør så blir det bare møkk[:@]

ORIGINAL: Gæmmis

ORIGINAL: Dollface

syr du for fort?

Neida, syr i sakte tempo, men kommer meg ikke fremover, hvis du forstår. Maskinen blir bare stående og hakke på det punktet hvor jeg begynner, mens undertråden surrer seg helt fast. Forsøkt å endre trådspenningen, forsøkt forskjellige programmer og trykkfoter, men samme faen hva jeg gjør så blir det bare møkk[:@]

hmm.. jeg har samme problem, men når jeg smørte meg med tålmodighet, hjalp stoffet fram litt der det var trangt og sydde sakte, så slapp jeg knute på tråden..
Vi snakker skikkelig fastkjøring altså.. måtte sitte med kniv inne i undertrådhuset og skjære løs.. [:-]

Åååh, samme problemer har jeg. Da er det som oftest for tykt materiale jeg syr, eller at trådstramming ikke er så finjustert som maskinen vil ha det... Kan slite lenge, men etter nøye justering frem og tilbake bruker dt å gå seg til.
Lykke til!!! Håper maskina snart behandler deg bedre  [;)]

Tusen takk for råd!

Skal prøve å tre overtråden på nytt nå, og justere trådstrammingen et par ganger til[:)]

Meeen det blir nok ikke før i morgen, akkurat nå er symaskinen forvist til skammekroken, og jeg har ærlig talt ikke særlig lyst til å se på den igjen på en stund[:-][8D]

Sånn  har min vært med gjevne mellomrom siden jeg fikk den for 17 år siden [&:]
Men den har alltid kommet seg igjen etter litt omtæding og frem og tilbake
med spolen. Men forrige gang så hang den ordentlig
Da tok jeg utav spolehuset, og så tok sambo og blåste utav den med trykkluft!
Nå funker den bra igjen [;)]

Har du sjekket om det er mye lo og støv under stingplata? En bitteliten tråd kan gjøre mye ugang, men hybelkaniner er også ugangskråker. hihi!
Åssen maskin er det du har forresten?

Takk for gode råd, skal kikke på den enda en gang... En dag jeg har tålmodighet til det[:D]

Du kan også prøve å spole opp undertråden på nytt. Hvis den er ujavn, løs/fast kan det bli krøll...[:)]

ORIGINAL: RosaMentos

har du tredd tråden rett? det hadde ikke jeg gjort når jeg skulle sy[&:][8D] huska å fått tråden gjennom nåla`?

Haha, ja SÅ mye har jeg fått til rett[:D]

Back
Topp