Hva er

Citti

Forumet er livet
trøske?
Og hva kan man gjøre imot det?

Hørte et kjærringråd ang trøske forrige dagen jeg.. At hvis bebien har fått d,så kan man prøve med Farris..[;)]Dryppe litt på tunga til bebien, og smøre inn brystvorta med farris...[;)] Den medisinen man får mot d er jo svine dyr..[&o]

Marcus har litt sånn hvitt på tunga. Jeg får prøve med farris og se om det hjelper.
Får han vondt av trøske?

ORIGINAL: Tusull

Vet ikke om babyen får vondt, men mamman kan få veldig vondt.. Det kan vel "spre" seg i melkegangene og kjenner som ilinger oppover puppen..
Trøske er vel en form for sopp..?? eller??[&:]

Jupp, det er en form for sopp. Om man er mye plaget med sopp i underlivet, er man lettere utsatt for tørske. Man får vell kjøpt noe på appoteket, som man må behandle seg selv og barnet med. Det er ikke farlig, bare plagsomt, og litt ekstra styr for mor, med tanke på behandling. Tror det er resept fritt også. Dette er det jeg har lest og fått høre av helsesøster. Håper du ble litt klokere [:)]

ORIGINAL: Citti

trøske?
Og hva kan man gjøre imot det?

Trøske er en soppinfeksjon. Babyen kan få et hvitt belegg på tunga og mammaen kan få veldig vondt under amming og mellom amming. Smerter som går "innover" i puppen, det er veldig vondt [:'(]. Jeg går på medisin nå, og er nesten kvitt det [:)]. Snuppa mi har ikke fått hvitt belegg, men jeg må behandle henne også. Må bruke Mycostatin salve og mikstur som man må få på resept!

Back
Topp