Hva er vondest?

Mitos

Glad i forumet
Noen som har lest siste innlegg på framsiden? Hva er vondest av fødsel og gallestein? DETTE LURER JEG PÅ!

Jeg har nemlig hatt gallestein, og vert operert for det for hadde det så kraftig...de smertene gallesteinanfallene gav kan ikke beskrives, husker bare jeg lå å vrei meg i smerter, tårer og hyling...
ble å fortalt når jeg hadde gallestein at disse anfallene var noe av det nærmeste en kunne komme å sammenligne en fødsel med...men har ikke tenkt så mye over det...før NÅ!

noen som har gått gjennom en fødsel og hatt gallesteinanfall?

Jaja, jeg får selv sammenligna om 2 mnd :-p

Jeg har hatt gallestein, og fikk mye anfall etter første fødsel og ble operert. Som du sier, smertene kan ikke beskrives. Jeg hadde så vondt, fikk ikke puste og satt foran doen og kastet opp i 1time. Husker ei sykepleier som skulle følge meg på rommet, spurte om det virkelig var SÅ vondt. Og da forklarte jeg henne klart å tydelig, at jeg føder heller igjen, enn å ha de smertene jeg hadde da. Så ja, bedre å føde enn å få et anfall. Under en fødsel så kommer det med noen min mellom da, mens gallestein anfall er smertene der konstant HELE tiden. Mye bedre å føde vil nå jeg påstå :)

Jeg har i allefall hørt at noen mener fødsel er mildere :p Men det blir individuelt altså.
Det vondeste jeg har opplevd er vel migrene eller sterk hodepine i hele 5 dager i strekk.
Men alle sier fødsel er myyye verre. Vel, jeg håper nå ikke en fødsel varer i 5 dager i allefall ;)

Jeg syns fødsel er værre enn gallestein. Men kan jo ærlig talt ikke sammenligne noe med smerter i fødsel. Alle er forskjellige og opplever smerter på forskjellig nivå.

Jeg syns fødsel er værre enn gallestein. Men kan jo ærlig talt ikke sammenligne noe med smerter i fødsel. Alle er forskjellige og opplever smerter på forskjellig nivå.
Du sier jo noe der. Andre fødselen var ikke like ille som den første. Er jo og forskjell på det å :) Men akkurat de smertene jeg hadde når jeg fikk et anfall, så kan jeg ærlig si at jeg ville heller føde på nytt enn å ha de anfalla.

Jeg har hatt gallestein, og fikk mye anfall etter første fødsel og ble operert. Som du sier, smertene kan ikke beskrives. Jeg hadde så vondt, fikk ikke puste og satt foran doen og kastet opp i 1time. Husker ei sykepleier som skulle følge meg på rommet, spurte om det virkelig var SÅ vondt. Og da forklarte jeg henne klart å tydelig, at jeg føder heller igjen, enn å ha de smertene jeg hadde da. Så ja, bedre å føde enn å få et anfall. Under en fødsel så kommer det med noen min mellom da, mens gallestein anfall er smertene der konstant HELE tiden. Mye bedre å føde vil nå jeg påstå :)

det va beroligende å høre :-) men som blir sagt så er jo alt individuelt, så kan jo være jeg syns helt det motsatte ;-)

det va beroligende å høre :) men som blir sagt så er jo alt individuelt, så kan jo være jeg syns helt det motsatte ;-)
Ja, det kan plutselig bli omvendt. For andre fødselen min, var ikke like ille som første. Det er jo forskjell fra person til person.

Back
Topp