Hva er vitsen med smokker??

~StRaToS~

Forumet er livet
Jeg har lenge lurt på dette.
Er det slik at barn MÅ ha smokke eller
er det slik at foreldrene velger å venne ungene til smokke??

Jeg har lyst til å bestille slike navn smokker, men lurer egentlig på hva som er vitsen med de...
Førstemannen nektet å ha smokk, han bare skøyt den i været..

Eg synes det er veldig greit at Daniel bruker smokk når han sover- er så mykje lettere å få han til å sovne, og å sovne inn igjen hvis han våkner om natten[:)] Han får den ikkje om dagen då-bare når han sover

Jeg leser her at det er mange gode årsaker til å gi ungene smokk, men er det
ikke noen som velger å gi det til ungene selv om det ikke er behov???
Vet om noen som har kjøpt det til ungene, ikke p.g.a behov, men fordi det ser søtt ut.
Blir ikke dette da feil??

ORIGINAL: Oktober07

Jeg ville aldri ha smokk når jeg var liten... Likte de ikke å spyttet de ut...
Men det er jo veldig søtt med små barn og sutt...

Er det sant di kan ødelegge tenna eller gommen ved bruk av sutt???
Er det vanskelig å venne ungen av med sutten????

Lillesøstra mi er nå 6 år, hun ga smokken sin til julenissen nå sist jul for at nissebarna skulle få den... Hun fikk også vite at hun trengte den ikke lenger fordi hun var blitt så stor og snart skal begynne på skolen... Hun var litt lei seg men har ikke gjort noe ut av at hun ikke fikk smokk noe mer... (Personlig synes jeg det høres litt lenge ut å bruke smokk - trodde man brukte det til 2 - 3 års alderen jeg. Men dette vet jeg jo ikke noe om, bare hva jeg tror)

Jeg vet om to tilfeller der smokken har ødelagt tennene til ungene.
Den ene ungen er under 2 og den andre 5(?) og tennene ser ikke ut.
Du ser et stooort hull midt i smilet der smokken egentlig skulle ha vært.

ORIGINAL: bambimamma

ORIGINAL: ~StRaToS~

Jeg leser her at det er mange gode årsaker til å gi ungene smokk, men er det
ikke noen som velger å gi det til ungene selv om det ikke er behov???
Vet om noen som har kjøpt det til ungene, ikke p.g.a behov, men fordi det ser søtt ut.
Blir ikke dette da feil??

jo det synst jeg egentlig , men begge mine barn hat hatt det ebhovet. Men må få innrømme at synest litt synd på dem som ikke gir tutt og barna deres er urolige over normalen!

Jeg synes det er fullt greit hvis det er et behov for det, man vet joaldri om jeg selv kommer til å trenge det.
Men ser liksom ikke helt vitsen hvis det ikke er et spesielt behov...

Gutten var veldig rolig da han var liten og var da ikke behov for det, men det kan godt hende at denne gutten blir urolig og har behov for smokk...

Tror det skal gå greit så lenge du ikke overdriver bruken.
Disse ungene har smokken rundt halssmykke 24/7..

ORIGINAL: ~StRaToS~

Jeg ville aldri ha smokk når jeg var liten... Likte de ikke å spyttet de ut...
Men det er jo veldig søtt med små barn og sutt...

Er det sant di kan ødelegge tenna eller gommen ved bruk av sutt???
Er det vanskelig å venne ungen av med sutten????

Lillesøstra mi er nå 6 år, hun ga smokken sin til julenissen nå sist jul for at nissebarna skulle få den... Hun fikk også vite at hun trengte den ikke lenger fordi hun var blitt så stor og snart skal begynne på skolen... Hun var litt lei seg men har ikke gjort noe ut av at hun ikke fikk smokk noe mer... (Personlig synes jeg det høres litt lenge ut å bruke smokk - trodde man brukte det til 2 - 3 års alderen jeg. Men dette vet jeg jo ikke noe om, bare hva jeg tror)

Jeg vet om to tilfeller der smokken har ødelagt tennene til ungene.
Den ene ungen er under 2 og den andre 5(?) og tennene ser ikke ut.
Du ser et stooort hull midt i smilet der smokken egentlig skulle ha vært.

Så pass ja... Huffda - skal ikke gi babyen min smokk sånn uten videre.... Klart det er søtt men er enig med deg at det er feil grunnlag, skal ikke gi min baby smokk bare fordi det er søtt nei...[;)]

samme problemet her.. Jenta mi ble tatt med hs-ks og hun hadde fingrene i munnen da hun kom ut og hele tiden etter..
Problemet var at hun ikke greide holde kontroll på tottene sine ergo gråt hele tiden da hendene havnet en annen plass[:D]

Så jeg fikk tutt på sykehuset pga jeg aldri fikk fred [:)]
OG JEG SKULLE IKKE GI BARNET MITT tutt[;)]
Men prøver å begrense det..

Mi foretrekker totten fremfor smokk.
Den faller ikke ut og er alltid tilgjengelig![:D]

d va egentli fleire grunna t d..

nr1. hadde så såre brøstvorte at d va en lættelse å la han kos m smokken istede før puppen..

nr2. fortsatte å j han dn ætter suttebehove va over før han kosa sæ vældi m suttn å vart generellt roliar..

nr3. å sist men ikje minst va d før at han va bynt å sug på tommeln å d ville æ ikje at han sku jør!
d e lættar å vænn di a m nåkka du kan ta ifra di om du sjønna.. e leksom ikje mulihete før å ta fra han tommeln.. [:)]
å tommeln ødelægg tennern mein en en smokke jør..
sutta sjøl på tommeln altfør længe, rætt å slætt før d vart en uvane.. å d vil æ ikje at Noah ska jør..

ORIGINAL: ~monicola~

Vi kjøpte smokk på oppfordring av barnepleier, på barselavdelingen - da Tuva hadde et ENORMT sugebehov.
Puppene mine satte pris på litt hvile  ... Heldigvis har vi klart å begrense det til soving stort sett ... noe jeg personlig er glad for [:)]

Her og var det STORT sugebehov!!!
Jeg var på nippen til å kutte ammingen pga det, men så fort vi begynte med smokk, så ble det bare drømmen!!
Han tok den med engang også [:)]

Her blir det brukt når vi kjører bil (han hater å kjøre bil, og blir roligere av smokken), når han skal sove (ellers er det uaktuelt å sove!!!) og om han har slått seg, er syk eller er i ganske dårlig humør!

Hva som er vitsen...? Det er jo lyddemper nr 1, og oppfinneren
skulle hatt nobels fredspris

Imidlertid stemmer det at tennene ikke har godt av utstrakt og overdreven smokkbruk, men det går seg alltid til igjen. Dersom alternativet er tommelen
er det hakket verre, vi kan ikke gi bort totten til Kaptein Sabeltann eller
hvem det nå er som samler inn smokker. [:D]
Presset på tennene blir i tillegg større ved tommelsutting.

ORIGINAL: Cathrine76

Eg synes det er veldig greit at Daniel bruker smokk når han sover- er så mykje lettere å få han til å sovne, og å sovne inn igjen hvis han våkner om natten[:)] Han får den ikkje om dagen då-bare når han sover

Enig!!

Adrian fikk smokk på barneklinikken fordi de sa han lå og smattet på hendene hele tiden og prøvde og suge,så da ble han vandt til den.

Tja si det du... Thea bruker bare smokk når hun skal sove. Hun bryr seg ikke om den ellers, men når hun skal lalle seg må hun ha smokken og koseteppet sitt.
Thea hadde også et utrolig sugebehov som spedbarn og jeg ble anbefalt av jordmor å bruke det pga dette.

Min ville ikke ha smokk....men tomelen er tingen mener han[&:]
prøvde å gi han smokk istedet, men han presset den bare ut med tomelen så den kom inn i munnen istedet!!

jeg ville heller ha smokk enn tomelen, for jeg tror at det er lettere å slutte med smokk!!

ORIGINAL: ~monicola~

Vi kjøpte smokk på oppfordring av barnepleier, på barselavdelingen - da Tuva hadde et ENORMT sugebehov.
Puppene mine satte pris på litt hvile  ... Heldigvis har vi klart å begrense det til soving stort sett ... noe jeg personlig er glad for [:)]

akkurat samme her

Back
Topp