Hva er viktig for dere ved navnevalg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Skal det være et populært navn, eller blir det et slektsnavn?

Hvis det blir gutt skal han bli oppkalt ved mellomnavnet til samboerens avdøde bestevenn.. Og hvis det blir jente skal hun bli oppkalt ved mellomnavn av min mormor :D

For oss er det viktig at det ikke blir et navn som stadig vekk går igjen i familien blandt barna :)

For oss er det viktig at vi finner et navn vi liker, må ikke ha noe tilknytning til familie nødvendigvis.

Familienavn blir det nok ikke, men et navn vi liker :) det er eneste kriterie. Er ikke så glad i de navnene som er så populære når man kan regne med å ha 3-5 stk i klassen med samme navn på den måten.

Min kjære er "simpel": han blåser både i navnetopper og alt annet, bare han liker navnet :) Selv har jeg et navn ikke altfor mange andre har, og har aldri likt det. Derfor ønsker jeg at barna mine skal ha litt mer "vanlige" navn - selv i disse tider hvor det å skille seg ut er tingen :p
Én ting som er litt viktig for meg er faktisk betydningen av navnet :) Og så vil alle barna ha doble fornavn, hvor det andre er oppkalling etter oss/familie :)

svigersøster har tatt det navnet vi tenkte på til nr 2 hvis det blir gutt så da tar jo jo selvfølgelig ikke det. Ellers så er det bare viktig at vi liker det :)

Vi ønsker å kalle opp. Har planer om to fornavn så får se hva vi ender opp med

For meg er det viktigste at vi som foreldre liker navnet veldig godt. Jeg vil ikke at det skal bli alt for annerledes. Jeg bryr meg ikke om det er populært eller ikke. Vi går for det vi liker. Det er vanskelig å velge navn. Jeg har alltid flere navn jeg synes er fine når jeg ikke er gravid. Med en gang jeg faktisk må sette noen navn opp, faller mange vekk. :)

Jeg vil gjerne kjøre oppkalling, men sambo vil ikke ha noen "gammeldagse" navn... Ingen av oss er særlig keene på navn fra topp ti-lista heldigvis :)

Vi vil ha et norsk, forholdsvis kort navn som klinger godt og er enkelt å stave, fortrinnsvis uten en for dominant R i seg. Er det for mye å forlange? [emoji14]

Det viktigste er at vi finner et navn vi liker :) Bryr meg ikke om det ligger på topplista eller ikke.

Vi ønsker et navn vi begge liker og som ikke skiller seg altfor mye ut, til at det kan bli mobbing utav det. Vi ønsker et normalt fint navn som aller helst ikke ligger på topp 10. Kjæresten er veldig opptatt av at vi ikke skal "være som alle andre".

Om det blir jente har vi navn klart (min oldemor + hans bestemor).. gutt er værre. Sleit leeeeeenge med navn til mini [emoji23]

Vi vil ha et navn som man fint kan si også i utlandet. Det er ikke viktig for oss at det er oppkalt etter noen, så lenge navnet er fint så er det greit. Med nummer en tok det lang tid å bestemme for navn. Ikke lett å bli enige :)

Vi vil ha et navn som man fint kan si også i utlandet. Det er ikke viktig for oss at det er oppkalt etter noen, så lenge navnet er fint så er det greit. Med nummer en tok det lang tid å bestemme for navn. Ikke lett å bli enige :)
Det hørtes omtrent ut som oss [emoji4]

Vil oopkalle etter noen som betyr mye for meg.
Navnet må fungere på flere språk

Mannen vil helst unngå navn fra topplistene og at det ikke er noe andre i familien har (s langt det lar seg gjøre med store familier)

Får egen del har jeg lyn som krav at det må fungere også på fransk.

Sleit lenge med å finne noe til første, håper det blir lettere med denne :)

Back
Topp