Hva er viktig for deg med navnevalg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
Ingen spesielle krav, bare at vi skal like navnet. Nå er begge de to andre oppkalt, men mest fordi jeg liker gamle tradisjonelle navn og når vi har det i familien er det hyggelig. Derimot ikke noe krav for nr tre.

Vil helst unngå navn hvis jeg kjenner noen andre som heter det, og foretrekker navn som er litt enkle. Det viktigste er at begge liker dem, da :)

Det er viktig for oss at navnet er internasjonalt, og at den ikke har norske bokstaver æøå i seg, da det er en irriterende ting å forholde seg til.
Også viktig at vi ikke kjenner noen som har det navnet

Passe sammen med søsken navnene. Ønske dobbelt navn og gjerne på samme forboksrav som mor eller far.

Vi har så vrine etternavn at internationalt løypa allerede e kjørt [emoji23]

Det skal være dobbeltnavn, passe med søsknene, og gjerne være oppkalt etter familie.
Og det er viktig at det er et spesielt navn som ikke 2-3 andre i samme gata har [emoji85]

Det viktigste er at både jeg og BF elsker navnet[emoji1] Tenker enkeltnavn, men det må ikke være det. Vi ønsker et tradisjonelt navn og det er et pluss hvis det er internasjonalt. Jeg føler nå at enkelte spesielle navn har blitt så vanlige.Tror at et tradisjonelt navn kan være like spesielt[emoji1]

Last edited:
Viktigste er at vi liker navnet:) før ville vi han internationalt og litt enkelt, men minste gutten heter Jørgen selvom :p

Vil gjerne ha dobbelt navn til babyen, siden storesøster også har det:)

Vi har veldig lyst på "gamle" navn! Gjerne oppkalling men det viktigste er at vi liker det[emoji5] har allerede mange alternativer klare[emoji3]

Vi må like det :) Så valgte vi å kalle opp mini med et navn fra min mormors slekt, som en hyllest til henne og min mor. Denne gangen får vi se hva vi gjør, vi har ikke begynt å diskutere navn engang ;) Men generelt liker jeg litt utradisjonelle navn, så blir vel det denne gangen også.

Det viktigste for meg er at det matcher storebror sitt navn, i tillegg til etternavnet, og at vi er enige om navnet.

Navnet må passe til babyen, må være noe som ikke "alle" heter, det må passe søsknene sine navn og denne gang aller helst begynne på R:)

Synes det er greit at navnet kan uttales i engelske land... ikke så kult å si " my name is Simen " eller " Asle" :wacky::wacky::wacky:

Problemet mitt er at alle navnene jeg liker er tatt av venninne mine :wtf::wideyed::D

Back
Topp