Hva er viktig for deg med navnevalg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
For min del er det viktig at navnet uttales likt på alle språk og at det er internasjonalt. Tyder ikke på noen nasjonalitet eller religion. Synes barnet får et lettere liv og blir akseptert fortere hvis navnet også er internasjonalt. Men liker "litt" spesielle navn da. Ikke sånn at alle barna heter det samme som et trendnavn. Feks. Nora er et fint navn men alle heter Nora osv.

Har engelsk familie, så her ble det et vanlig norsk navn som enkelt kan uttales på engelsk også :)

Bare det er et navn vi foreldrene liker er det egentlig eneste krav :) Og kanskje at det ikke er alt for vanlig da, men det vi falt for er ikke det så ;)

Viktig at det klinger fint i ørene og at betydningen er fin. Og at det er et navn man klarer å skrive og å uttale

Hos oss var det viktig at det var et navn som var internasjonalt. Mannen har et norsk navn som er vanskelig for andre land å uttale, og mtp at vi har en del venner fra England merker vi hvor irriterende det er :P

Listenavn ellernoe har ikke hatt noe betydning for oss. Så lenge vi liker navnet tenker jeg. Drit i alle andre :P

Jeg ønsker ikke ett veldig vanlig navn.. Synes Emma er kjempe fint, men da blir d fort Emma S og Emma A foreksempel :( det håper jeg å unngå! :p

Vi vil velge et navn vi liker og som passer til etternavnet vårt. Videre tenker vi litt på hvilke søskennavn som kan passe sammen (nå får vi første barn, men vi antar at vi vil ha flere senere), og gjerne et som står litt i stil til våre navn og. I tillegg prøver vi å styre unna de mest brukte navnene. Litt kjedelig, for det er mange fine der, men vi syns det er så kjipt med tre med samme navn i klassen..

Navn som passer til søsken sine navn, et som vi liker begge. Noe som ikke "alle andre" heter...

Back
Topp