Hva er vi skikkelig lei av å høre?

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Ja jenter,mut med frustrasjonen. Hva er det teiteste du må høre på nå som lille har komt ut i the big World?

Jeg kan starte (og jeg har mange på lager) det mest plagsomme er å høre at jeg IKKE har fløtemelk, for ungen er da sååå liten! Det MÅ være forklaringen at jeg absolutt IKKE har fløtemelk.

"er han snill?"
Hallo? Er babyer noen gang slemme? Neste gang skal jeg svare "nei, han er tvers igjennom ond". Da stopper nok tuten.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Gamle ukjente damer som sier "åååå! Sååå søt! Er det gutt eller jente?" Når lille er kledd i jente klær...
Hvis noen spør igjen skal jeg svare "Dette er en liten homsegutt! Han er så glad i rosa!"

Går det ikke Ann å spørre "Å hva heter så du da lille venn?"

❤25/2-13❤

Jeg er lei av å høre: "får han pupp på natten enda?han er jo blitt er halvt år, det kan fort bli en vane". Arg! " er han snill" er også en kommentar jeg kan ha meg frabedt ja.. Ingen babyer som skriker eller er urolige uten grunn!!

Spørsmålet om de er snill irriterer meg også. Også stadige kommentarer om at hun er sååååå lik storesøster. Men hun er ikke det:-P

Blir også irritert når folk sier at jeg ikke vet hvordan det er å være småbarnsmor bare fordi begge jentene har sovet natten gjennom siden de var noen uker gamle. Nei, for å ha små barn handler bare om å være våken om natta:-P

Er hun snill? ( nei, hun er slem som et udyr)

Du får igjen når hun blir eldre... (Fordi hun har godt sovehjerte)

Du må jo ha fløte. (Z-z-z, har du ikke annet å si)

Skal du gi henne det (frukt&grønt)? Hun er jo så liten...

Håper ikke hun har arvet allergien din. ( å, det gjør jeg...)

Og fra eldste var liten;
"er det jente eller gutt?" Hæ? Nei, det er ei jente med knallblå klær med biler og traktorer på!
Han hadde riktignok mye hår, men han så da ikke ut som ei jente for det.

Kom på en til!

Det er ikke bare én setning, men alle de som tar det som en selvfølge at man ammer. Hvorfor er det så selvfølgelig?

"Er du sikker på at du har nok mat?" (Har man ikke nok bekymringer som småbarnsmor?)

"De har bare godt av å gråte litt" (ok, så da skal jeg bare drite i den gråtende ungen min jeg ei stund da??)

"Pass deg så du ikke skjemmer bort barnet" (han er 6 - SEKS - måneder gammel!!)

"Er du sikker på at du har nok mat?" (Har man ikke nok bekymringer som småbarnsmor?)

"De har bare godt av å gråte litt" (ok, så da skal jeg bare drite i den gråtende ungen min jeg ei stund da??)

"Pass deg så du ikke skjemmer bort barnet" (han er 6 - SEKS - måneder gammel!!)
Det der med å skjemme bort barnet har jeg ingen forståelse for!! Man kan da vel aldri skjemme bort babyen sin nok med kjærlighet og kos!

Tror jeg er mest lei av å høre hvor liten jenten min er jeg... Jada, så har hun akkurat rundet seks kilo. Det er ikke noe jeg får gjort med det. Hun er som hun er...
Det jeg derimot ikke er lei av er fremmede som stopper opp og ser på henne og sier at hun er søt, har fine øyne osv. Spesielt ikke siden jeg vet at de har rett ;)

Så lei av å høre at nå må jeg slutte å amme om natta for nå trenger hun det ikke... Og nå er hun så gammel at hun skal sove natta gjennom.. Ok,så da er det bare å kneppe igjen bhen og sove når lillen hyler etter mat!

Og så er jeg så lei av at svigermor maser om at lille må få saft istede for vann, det er jo så mye bedre! Eh! HALLO!saft! Ungen er seks måneder! (elsker vann gjør hun å!)

Såå enig!! W er sulten på natten, nekter han jo ikke mat !! Alle unger er ulike når det gjelder søvn tenker jeg.. W sover ikke hele natten..

Back
Topp