Hva er verst?

Arvet madrass til baby. pga det er det eneste av de alternativene som jeg har hørt om kan føre til krybbedød. Var noe med gulp fra forrige barnet kunne avgi gasser e.l. etter en stund..

ORIGINAL: Fridasinmamma

I og med at jeg bare fikk lov til å velge 1... så falt valget på Gåstol!

Men ville også ha valgt arving av madrass..

Ingen av de andre synes jeg var noe ille i det hele tatt

Samme!

Det verste her må jo være at du har laget en slik undersøkelse.............[:'(]

ORIGINAL: Sicily

Ferber-inspirert sovemetode, for det kan skade barnet psykisk for resten av livet.. 

Da blir det nok en del syke folk rundt om kring etterhvert da...

ORIGINAL: sydse

Er det å ha helseteppe forran åpningen på vognen en versting?[8|] Når jeg var på helsestasjonene med lillemor rett før jul på 6 ukers kontroll anbefalte faktisk helsesøster å ha det nå som det er kaldt ute så babyene ikke puster inn for kald luft...

Tviler for at helsesøster vet hvor lunt og varmt det faktisk er nedi en barnevogn.. [8|] De får oksygenmangel selv om teppet har "hull", og det kan føre til astma/allergi. Hvis det er så kaldt at det er farlig for babyene å puste, så burde de ikke vært ute i utgangspunktet.

ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: Sicily

Ferber-inspirert sovemetode, for det kan skade barnet psykisk for resten av livet.. 

Da blir det nok en del syke folk rundt om kring etterhvert da...

Er det allerede. [;)]

ORIGINAL: EXOTIC

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Fridasinmamma

Vet at helseteppe ofte blir diskutert her inne.. Men jeg personlig kan ikke skjønne at det er blandt værstingene jeg da[8|]

Jeg brukte ofte helseteppe foran vogna til snuppa.. aldri helt over.. alltid en gløtt på hver side..

Dette gjorde jeg mest pga sola..

Hva er det som er så ille med dette?? hva kan skje??

Nå snakker jeg ikke om teppe som er dekket helt til.. men et helseteppe som gir oksigen inn til barnet..

Helseteppe isolerer, og slipper ikke mye luft igjennom.. Da må det isåfall blåse rett ned i vogna om det skal bli tilførsel av ny luft. Helseteppe er laget for å isolere og for å holder på varmen.
Det er snakk om overoppheting og barnet kan faktisk dø nedi vogna.
Det står mer om det på lub sine sider.

OG det blir aldri så kaldt nedi ei vogn som vi foreldre gjerne tror... [:)] Snuppa mi sov ute i fjor vinter, da var det 17 minus men 9 varmegrader nedi vogna..
Og hvis det er for å skygge for sola, finnes det parasoll eller solskjerm.

Pledd og helseteppe blir bakoverovn.

DA MÅ JEG SPØRRE:

HVA MED REGNTREKK?? Såvidt jeg vet har man godkjente regntrekk som er hele og ikke åpning foran ved kalesjen for at ungen ikka skal bli våt og slikt.. HVORFOR selges dette da? HVORFOR følger dette da med vogner?

Jøss, hva slags regntrekk har du? De fleste steder selger ikke lenger de tetteste regntrekkene.. De har vanlig åpning i kalesjen. Dessuten er det kanskje ikke så ofte man går ut i striende regnvær? Og da er det kanskje også litt kjøligere enn når det er stekende sol? [8|]

ORIGINAL: Pigita

Helseteppe over åpninga!

Helseteppe foran åpninga.

Jeg valgte helseteppe foran på vogna som det verste, selvom jeg godt kunne trykket på noen andre alternativer også. Når jeg ser folk med teppe på vogna, spesielt inne på kjøpesentre må jeg seriøst skjerpe meg for ikke å "rive" teppet vekk. Ihvertfall å si noe om det, men det får bli opp til hver enkelt hva de gjør, derfor forholder jeg meg likevel passiv.

Det siste rådet jeg fikk fra ei jordmor på barselavdelingen var nettopp å IKKE dekke til vogna!

ORIGINAL: 09Gutt

BHG før 1 år .. 

Av ALLE ting?!
Fytti...
Denne tråden er syk...

huff og huff... tror jeg bare lister meg stille ut av denne tråden... jeg må være en "dårlig" mor skjønner jeg... [8D]

Atvet madrass og teppe foran åpningen på vogna [&:]
Ferber-metoden vet jeg egentlig ikke så mye om, bare at det ikke er en bra måte å få barna til å sove på..Noen som vil si hva dette dreier seg om skikkelig? [:)]

Back
Topp