Hva er verst (til dere som har borra både med og uten bedøvelse) AVSTEMNING

monaogmini

Glad i forumet
Jeg gruer meg som bare det for tannlegetimen neste uke. Skal borre mitt første hull, og er dritredd for den bedøvelsen. Så derfor vil jeg vite om du heller ville borra uten bedøvelse, eller om den ikke er så vond som å borre uten.

Å ta bedøvelse er smerte i Max 10 sekunder. Å borte uten bedøvelse kan innebære smerte i mange og lange minutter. Uten bedøvelse er definitivt verst!

Det er definitivt verst uten bedøvelse.

Før syns jeg at å ta bedøvelsen var grusomt, men derre..nye (for meg) greia hvor man ikke kjenner at man tar bedøvelsen, den er fin og mye bedre (kjenner jo enda mindre)  :-D

Her får ikke tannlegen lov å røre tanna med borr før den er bedøvd.

Jeg får bedøvelse før bedøvelsen jeg
Tannlegen min sprayer bedøvelse før hun setter sprøyta.

_ChubbiNøff_ skrev:

Åh, det hørtes jo genialt ut! er dette noe de tilbyr hos alle tannleger eller? 

Det spørs hvor du skal borre.. Noen steder er bedøvelsen ganske vond, andre steder kjenner man den knapt... Fins også sprayer og krem man kan få før stikket, men ofte er det vondt å få inn selve bedøvelsesvæsken, hvis tannlegen setter den inn for fort.

Jeg har aldri borret uten bedøvelse.. Men en gang virket ikke bedøvelsen, og DET var vondt det!!! Nei, ALDRI IGJEN! Knock me out doctor!!...

Aldri hatt hull, heldigvis :o)

Det er sånn ca 1000 ganger verre å borre uten bedøvelse! Kjære vene!!! Bedøvelse er jo ikke vondt, bare litt ubehagelig stikk og litt lammelse etterpå. Borring er VONDT!

monaogmini skrev:

_ChubbiNøff_ skrev:

Åh, det hørtes jo genialt ut! er dette noe de tilbyr hos alle tannleger eller? 

Det vet jeg ikke. Jeg tror ikke de pleier å bruke det på alle pasienter, men jeg har så sykt tannlegeskrekk, så hun er veldig opptatt av at jeg skal sitte igjen med en følelse av å bli ivaretatt =)

Spør når du kommer dit, men jeg vil anbefale å ta bedøvelse uansett..
Lykke til

Små hull gjør meg ingen ting uten bedøvelse.. Sist jeg var gravid hadde jeg mista en del av en jeksel, og måtte borre litt i den for å reparere - den var litt dypere, og selvfølgelig kjente jeg at det iset - men ble pga av graviditeten anbefalt å ikke bruke bedøvelse.. Men det var ikke så lenge det sto på altså..:) Synes den bedøvelsen er så ubehagelig å kjenne på etterpå, men hvis hullet er stort tror jeg likevel tannlegen din vil anbefale deg det altså..

åh, definitivt å borre uten!!
og det som er enda verre, er når de sliter med å bedøve deg, og du trenger 8 ekstra sprøyter, og de fortsatt ikke har truffet den nerven.......

Ta bedøvelse! Kanskje er det ikke vondt å borre uten, men du vet aldri hvor vondt det gjør før du prøver - og det er ikke verdt det. Slapp heller av med bedøvelse!! Du kjenner jo at det rister i tanna osv. men det gjør ikke vondt. 
Det er ekkelt mens bedøvelsen varer, men i ettertid har du hvertfall ikke en vond opplevelse hos tannlegen!

Så vond er jo ikke den sprøyta da.. Svir litt, men likevel en million ganger bedre enn ising i nervene når de borer. Jeg var hos en talentløs tannlege en gang der bedøvelsen ikke virket, og jeg sa fra flere ganger. ALDRI mer! Tannlegeskrekken kom tilbake igjen og det tok 4 år før jeg nærmet meg en tannlege igjen. Og da måtte jeg. Men han var fantastisk flink og det gjør meg ingenting å gå til tannlegen lenger.

Jeg har borret to-tre ganger, men aldri hatt bedøvelse!
Kjenner det iser litt, men det har aldri vært vondt. Sist gang jeg var hos tannlege og skulle borre, så anbefalte han at jeg skulle ta bedøvelse, men jeg ville prøve uten først.
Glad er jeg for det, for det gjorde ikke vondt i det hele tatt. :)

Kan ikke si noe om bedøvelsen gjør vondt, men til nå så har jeg mer trua på at selve bedøvelsen gjør vondere å få enn å borre!  :p

Kleo79 skrev:
Å ta bedøvelse er smerte i Max 10 sekunder. Å borte uten bedøvelse kan innebære smerte i mange og lange minutter. Uten bedøvelse er definitivt verst!

Sign!
Har borret MANGE ganger.. 2 ganger uten bed.fordi det ikke var store hull.. Jeg lå der stiv som en pinne...sykt vondt syntes jeg!
Bedøvelsen er jo ikke vond?! Det er jo som et stikk i armen,også blir du som lammet på stedet du tar det.. Leppene blir som regel litt bedøvd også,også varer det i 3-4timer etterpå...! Veldig vanskelig å røyke etterpå hehe...!Og å spise!
Lykke til,det går veldig fint ;)

Jeg har borret uten bedøvelse hele livet, for jeg syntes den sprøyta var så vond.
Men da jeg var hos tannlegen i fjor og rotfylte, da måtte jeg ha bedøvelse, og det var ikke så forferdelig vondt, så nå blir det bedøvelse heretter.

det komme jo veldig ann på hullet...hvis det er lite så kan du kanskje droppe bedøvelsen... men jeg ville nok tatt bedøvelse.. det kan være litt ekkelt når den er på vei ut.. men mye bedre det enn å borre et stort hull uten bedøvelse, for det er vondt!!!

Back
Topp