Hva er vanlig(blomster, begravelse)?

Lilleprins2011

Forelsket i forumet
Hei dere. Faren til min onkel(samboeren til min tante), døde for noen dager siden. Jeg min, min mor og besteforeldrene mine har bestilt krans til begravelsen. Men vi lurer også på å sende blomster til min tante og onkel, og jeg lurer på om det er vanlig og gi blomster til pårørende?

Ja, det er vanlig..
Vi har hvertfall alltid gitt/fått blomster om en av nærmeste har gått bort.

Ja, det er vanlig her iallefall!

Det eller at det blir gitt et kondolansekort med litt penger som kan gå til en organisasjon den avdøde var opptatt av/interessert i.

Ja, det er vanlig (om det ikke står noe annet i dødsannonsen)

(Men et tips: mange gir blomsterbukett - og da opplevde i alle fall VI at vi hadde for få vaser! Så gjerne en annen type blomst, kanskje, eller blomster i en enkel glassvase.)

det er vanlig å gi blomster med mindre det står i dødsannonsen at familien ikke ønsker blomster til hjemmet. men står det ingneting om det så er det fritt frem å gi blomster om man ønsker det. få blomster butikken til å lage en bukett som passer til kondolanse.

Mistet pappan min for ikke lenge siden, og di blomstene jeg fikk hjem varmet mest....

det er vanlig så sandt de pårørende ikke har andre ønsker
har vært borti at de pårørende ønsker at de heller ska gi penger til enkelte veldedige foreninger

Okei takk for svar dere, da skal jeg ordne med blomster:)

Back
Topp