hva er timelønnen for assistenter på sykehjem etc?

Fever

Gift med forumet
noen som vet? evnt årslønn...

jeg er 3års sykepleiestudent og jobber i hjemmesykepleien.. Lønnes som fagarbeider og årslønna er vel ca 279000 om jeg ikke husker helt feil fra arbeidskontrakten..
Spurte han på lønning hva det sånn ca ble i timen, og han mente det skulle være rundt 150 kroner timen + evt tillegg..
Har ikke fått lønn ennå, så vet ikke 100%.. men omtrentlig iallefall..

Men vær obs på at dette varierere fra kommune til kommune avhengig av hva forbundet har fått gjennom ved lokale forhandlinger [:)]

men så kommer vel evnt arbeidserfaring i tillegg?

hvordan er det med ansinnietet? Telles all jobb, eller kun relevant? (jobber som ass i bhg egentlig og der telles all ans.)

ORIGINAL: Fever

men så kommer vel evnt arbeidserfaring i tillegg?

hvordan er det med ansinnietet? Telles all jobb, eller kun relevant? (jobber som ass i bhg egentlig og der telles all ans.)

det er jeg usikker på.. jeg har masse arbeidserfaring fra tidligere, men orka ikke leite gjennom førti esker for å finne attestene mine.. så jeg leverte ikke noe sånt.. Kun karakterutskrift fra skolen nå + bekreftelse på at jeg er 3årsstudent.. [:)]
Går ganske godt opp i lønn i juni for da er jeg ferdigutdanna, så for en tilkallingsvikarjobb så bryr jeg meg ikke stort..

det ligger på 129 kr timen her uten ansenitet. sambo jobber som assistent i hjemmesykepleien. og i tillegg kommer kveldstilleg og helgetillegg.

her regnes all annsenitet fra etter du fylte 18 år.

men som hun over skriver så er det forskjellig lønn i kommunene. vet det er høyere i storbyene bl.a annet grunnet at ting er jo dyrere der også..

123 kr uten ansinitet hadde jeg... + tillegg da

238 700 kr som vil si hvis du jobber normalt 100 % 1950 timer i året= 122,41 kr i timen + tillegg i denne kommunen.