hva er timelønnen for assistenter på sykehjem etc?

Fever

Gift med forumet
noen som vet? evnt årslønn...

jeg er 3års sykepleiestudent og jobber i hjemmesykepleien.. Lønnes som fagarbeider og årslønna er vel ca 279000 om jeg ikke husker helt feil fra arbeidskontrakten..
Spurte han på lønning hva det sånn ca ble i timen, og han mente det skulle være rundt 150 kroner timen + evt tillegg..
Har ikke fått lønn ennå, så vet ikke 100%.. men omtrentlig iallefall..

Men vær obs på at dette varierere fra kommune til kommune avhengig av hva forbundet har fått gjennom ved lokale forhandlinger [:)]

men så kommer vel evnt arbeidserfaring i tillegg?

hvordan er det med ansinnietet? Telles all jobb, eller kun relevant? (jobber som ass i bhg egentlig og der telles all ans.)

ORIGINAL: Fever

men så kommer vel evnt arbeidserfaring i tillegg?

hvordan er det med ansinnietet? Telles all jobb, eller kun relevant? (jobber som ass i bhg egentlig og der telles all ans.)

det er jeg usikker på.. jeg har masse arbeidserfaring fra tidligere, men orka ikke leite gjennom førti esker for å finne attestene mine.. så jeg leverte ikke noe sånt.. Kun karakterutskrift fra skolen nå + bekreftelse på at jeg er 3årsstudent.. [:)]
Går ganske godt opp i lønn i juni for da er jeg ferdigutdanna, så for en tilkallingsvikarjobb så bryr jeg meg ikke stort..

det ligger på 129 kr timen her uten ansenitet. sambo jobber som assistent i hjemmesykepleien. og i tillegg kommer kveldstilleg og helgetillegg.

her regnes all annsenitet fra etter du fylte 18 år.

men som hun over skriver så er det forskjellig lønn i kommunene. vet det er høyere i storbyene bl.a annet grunnet at ting er jo dyrere der også..

123 kr uten ansinitet hadde jeg... + tillegg da

238 700 kr som vil si hvis du jobber normalt 100 % 1950 timer i året= 122,41 kr i timen + tillegg i denne kommunen.

Tror de ligger på ca 126 i bergen kommune i hvert fall. Som assistent regnes ansienniteten her utifra alt du har gjort, uansett hvor lite relevant det er (såvidt jeg har forstått).

Husk nå at sjansen for å få noe større stilling enn helgestilling hver 3.helg er minimal.. Det finnes ikke stillinger til assistenter så man må basere seg på ekstravakter og evt en helgestilling...

Her ligger det på 128-129 kr timen uten ansennitet.

ORIGINAL: Pearl

Husk nå at sjansen for å få noe større stilling enn helgestilling hver 3.helg er minimal.. Det finnes ikke stillinger til assistenter så man må basere seg på ekstravakter og evt en helgestilling...

Men det er derfor vikarene hos oss tjener over 400 000 i året. Men det jobber til alle døgnets tider, med helger, helligdager og alt...

ORIGINAL: Pearl

Det kommer jo an på kommunen det da.. her hos oss har assistenter faste vakter i uka og i helgene - vanlig turnus [:)]

Jeg er assistent på en barneskole, avdeling for funksjonshemmede barn. Jeg har 250.000 kr i året, og jobber kun 08.00-16.00. Har et par år ansiennitet

Back
Topp