Hva er terskelen for å sende i barnehagen..?

Escuro

Forumet er livet

Vi var i Tyrkia en uke nå, kom hjem onsdag. Milan fikk magesjau der nede og er på sett og vis ikke kvitt det... Men han har vært totalt upåvirket av det heldigvis. Han er i perlehumør og høyt og lavt.

I starten var bleiene *splosj*, nå er de fastere, men kommer såpass ofte at det ikke er normalt til han å være. Han har 1 om dagen, max 2. Har vært 3-5 nå... Vi tenker ta han til legen i morgen for å finne ut av det. Men hva ville dere gjort? Holdt han hjemme eller hatt han i bhg noen timer..? :-S

 
Jeg hadde holdt jenten min hjemme. Det kan være han har fått med seg ulumskheter hjem, og det er ikke kjekt om han smitter andre barn. Håper legen kan hjelpe dere :)
 
Hmm...tricky den der.....før jeg hadde tatt et valg om i morgen, så hadde jeg ihvertfall gitt ham en blanding av farris og eplemost i dag.......det binder magen, og hold dere gjerne unna sånne ting som kan gi "blaut" mage, som melk. Pøs på med boller og mariekjeks. Tørt og godt ;-)
 
I "vår" bhg er de superstreng på det med diare - eller løs mage... jeg hadde nok ikke sendt han i barnehagen.

Er jo kanskje greit å sjekke at det ikke er parasitter i alle fall. Kjedelig å være barnehagens smittekilde om det er det :((
 
Vi har bestemt oss for å ta han med til legen og skippe bhg i morgen. Og samboern skipper nok jobb også. Frykter det kan være salmonella eller noe, men det er vel worst case. Håper det er noe som forsvinner snart iallfall.
 
Jeg ville heller ikke sendt Milan i barnehage. Man kan ikke vite på forhånd, så absolutt en god idè å sjekke det.

Søsteren min fikk salmonella etter en tur til Tyrkia og havnet rett på isolat på Haukeland når hun kom hjem igjen. Hun var ganske dårlig, men det varierer jo fra person til person.

Ris, gulrot og eple er gode ting å gi knotten din, btw, men det vet du nok. Håper han unngår at det varer i mange dager, og at det blir sår stump. Husk å holde oss oppdatert. :)
 
kordan går det idag da??
er formen hans bra? eller blir han slapp av det?
håper han er glad i drikke vertfall:)

er så slitsomt å måtte presse på med drikke når de små er sjuke..
 
Back
Topp