Hva er tegn på SF?

¤Luga¤

Gift med forumet
Hva er typiske tegn på svangerskapsforgiftning igjen?

Noen som kan komme med en "liste"?

ORIGINAL: Jomfru26

Proteiner i urinen, høyt blodtrykk. smerter øverst i magen...

vann i kroppen.. vondt i hodet over øynene..

ORIGINAL: Jomfru26

"Ved svangerskapsforgiftning blir blodårene i morkaken trange, og dette fører til at morkaken og fosteret får mindre tilførsel av blod enn de skulle hatt. I slike tilfeller hender det at morkaken skiller ut stoffer som gjør at blodårene andre steder i kroppen også trekker seg sammen og dette gir høyt blodtrykk. Andre symptomer er utskillelse av proteiner (eggehvitestoffer) i urinen og plutselig oppståtte hevelser av ansikt, hender eller føtter. Det kan også gi plagsom hodepine, synsforstyrrelser som flimring for øynene, smerter nedenfor ribbekanten (under ribbensbuen) og kraftig oppkast. Noen har ingen merkbare symptomer."

Så skummelt da....

Okei, takk!

Har hatt så sinnsykt trykkende hodepine i går og i dag, og brått fått merke etter sokkene[&:]
Men, føler meg fin ellers da...

ORIGINAL: ¤Gabriel`s mam¤

Okei, takk!

Har hatt så sinnsykt trykkende hodepine i går og i dag, og brått fått merke etter sokkene[&:]
Men, føler meg fin ellers da...

Når skal du på kontroll igjen?  Lurt å få sjekket urin og blodtrykk så snart som mulig.
Jeg hadde ganske alvorlig sv.f med begge barna mine, og merket ingenting selv, det ble oppdaget på kontroll,og jeg ble innlagt på sykehuset til barna var født. (ks)

Ville ha sjekket det fort,jeg....
Lykke til! [:)]

Skal på kontroll om en uke....Åh, burde jeg kanskje sjekket før...[&:]

Takk[:)]

ORIGINAL: ¤Gabriel`s mam¤

Skal på kontroll om en uke....Åh, burde jeg kanskje sjekket før...[&:]

Takk[:)]

Jeg ville iallefall gjort det, så slapp jeg å gå å bekymre meg. [:)]

Back
Topp