Hva er tankene rundt soveplass og baby?

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Syns dere det er greit med samsoving med baby fra den er nyfødt?
Vil dere at babyen skal ligge i egen seng fra starten av men inne på samme rom som dere?
Eller vil dere at babyen skal venne seg til å sove alene på eget rom fra starten av?
Evt når tenker dere er en fin tid å flytte barnet over i egen seng eller på eget rom?

Her vil jeg at babyen skal samsove med oss fra starten av men jeg har jo kjøpt ammeseng som jeg skal bruke og da får jo den lille likevel sin egen plass og jeg får ha h*n nær likevel.
Jeg tenker at bayen får ligge der sammen med meg frem til jeg er ferdig med natteamming og så får jeg se om baby og vi er klar for å flytte h*n inn på eget rom.
Her må babyen sove oppe når den får eget rom og vi sover nede så tar gjerne litt lengre tid før jeg er klar for å flytte h*n så "langt" unna. Mulig baby får dele rom med storesøster en liten periode hvis det fungere for dem begge, for hun har rommet sitt veggivegg med oss

Ønsker å ha babyen inne på vårt rom men i egen seng fra starten av :) Når vi øsnker å flytte lille- baby over til sitt eget rom (som er rett over gangen for vårt rom) har jeg ikke tenkt på i det hele tatt :P Kommer an på hvordan samboer takler det og hvordan babyen er.
Nawh! Gleder meg! :D

Vi har ei kjempefin vugge som vi skal ha på soverommet vårt. Synes sprinkelsenger er så store og kalde :) Her blir det skikkelig bytting av soverom. Baby skal ha rommet vegg i vegg med oss rundt 1 års alderen. Amanda flytter på storebrors rom, og storebror flytter ned i kjelleren i splitter nytt gutterom, med eget bad ved siden av :) Da får han full tilgang til kjellerstua osv. Det tror jeg blir bra til en gutt på 10/11 år :)

Blir iallfall samme rom som oss, storesøster har vi samsovet mye med men lillebror trivdes best i egen seng så får se hva det blir til, har ikke noe imot samsoving i trygge omgivelser iallefall:) Har hatt dem i vognbaggen oppi sprinkelsenga den første tida, syns også sprinkelsenga blir for stor og de finner ikke roen. Får se hva vi gjør når ungen blir større, har bare tre soverom så noen må dele, får se med tiden om det blir de minste eller de største ;)

Har vugge, så skal sove i den :-) er så redd for at babyen ikke skal få puste om man skal være uforsiktig i søvne... Selv om jeg sovet med lillemor på puppen i flekkene. Vil venne babyen fra starten av å sove i egn seng. Lillemor ble flyttet på egent rom i ny seng som 4 mnd og har aldri hatt problemer med å få henne til å legge seg, så håper å kunne gjøre det samme neste gang ;-)

Vi skal kjøpe ny vugge til den lille <3 Siden vi gir bort vugga etter Emilie :) Så den vugga blir flytta fra stua på dagtid og til vårt rom om kvelden <3 Men kommer til å samsove litt oxo <3 Er jo så lett og sovne når en ammer på natta :P <3 hihi...

Kommer til å flytte lille på eget rom da den er ca 6-8 mnd :) Samma gjorde vi med Emilie :)

Her skal lille sove inne hos oss til nattammingen er over. Sånn gjorde vi sist også, og da flyttet storebror på eget rom da han var 6-7 mnd :) lille skal også sove i egen seng.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum

Dytter litt på denne jeg! vi er så flink å skrive at alle dagens innlegg forsvinner jo fort bakover i rekken hehe

Ja men datteren min så sov hun inne hos oss til hun var 4 mnd, da fant vi ut at hun sov best alene, så det var best for henne :)

Tenker at jeg gjør som sist, har babyen i egen seng (eller kurv var det) rett ved siden av meg fram til h*n er for stor til kurven. Da må'n inn på eget rom. Med storebror var det da han var ca 4 mnd. Men rommet ligger vegg i vegg med vårt ;)

Kommer til å so e i egen seng på romme våres i begynnelsen, men var flyttet di to andre rimli fort på eget rom, jeg sover så dårli når jeg ligger å hører på alle lyder osv :p men har rom veldi nært da :)

Hmm, jeg har ikke helt begynt å tenke i de baner enda... Men jeg har en begynnende tanke om vugge på soverommet. Samsoving skremmer meg helt ærlig...

Egen seng/vugge på soverommet den første tiden, så får vi se hvor lenge den ligger her før det blir eget rom:)

Back
Topp