Hva er sjansen for graviditet ved frys?

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Ingen nøyaktige tall, men har så mange tanker rundt det egget. Vi har ett perfekt delt blastocyst i fryseren etter forsøket jeg ble gravid på november 2017. Skal trolig settes inn høsten 2020. Fra før av har vi satt inn et delvis fragmentert 3-dagers (negativt), blasto (SA/kjemisk 4+5) og et perfekt blasto (Leah ❤️). Gravid på 2 av 2 blasto, problemet har vært kvalitet og mange egg som har falt av. Kun 3 av 43 satt inn + ett på frys etter 4 egguttak.

Kommer til å gjøre scrathing og be om prednisolon, slik som sist :)
 
Hvis dette går bra så er det jo to av to mulige fryseforsøk som blir baby her! Fra samme uttaket til og med! Og jeg har jo også hatt en haug av egg som aldri ble befruktet/ikke utviklet seg osv, ca samme antall eller flere enn deg (og 5 uttak), har satt inn 5 totalt med denne.
Er jo mye forskning den senere tiden som viser at det kan ofte være like bra eller til og med bedre med frys enn med fersk siden kroppen ikke nettopp har vært gjennom stimulering og alt det medfører, den har fått roe seg ned og man kan legge til rette for innsett. Og en blasto som klarer seg gjennom frys/tin-prosessen er ekstra sterk tenker jeg! Som du skjønner har jeg veldig troen på blastoen din:happy:
 
Har ingen statistikk jeg heller, men fikk totalfrys med 4 blastocyst i frysen i 2016. Ble gravid med 3 av 4: SA i uke 7, lillegutt og SA i uke 13.
4 av 5 graviditeter har vært med fryseforsøk, har hatt 7 uttak - 5 ferskinnsett (1 avbrutt og 1 totalfrys) og 8 fryseforsøk. Mini kom på 9 innsett.

Har to 3 dagers embryo i fryseren, og håper scratching går susen denne runden, forhåpentlig innsett i starten av desember.
 
På Riksen sa de til meg en gang at det var 30 % sjanse til å lykkes med 2-dagers embryo ved ferskforsøk, og 25 % ved frys. Da vil jeg tro at sjansene øker tilsvarende litt mer ved innsett av blastocyst. Men som noen skriver over her er det mulig at nyere forskning viser at sjansene ved fryseforsøk er enda høyere enn det jeg ble fortalt
 
Jeg fikk beskjed om 50-60% sjangs når vi satte inn fryst blastocyst med god kvalitet!:) Og vi har jo blitt gravide på begge de to som var av høy kvalitet, den første ble MA men den andre sitter fortsatt, 19 uker nå!
 
Back
Topp