Hva er psykologien bak utdritingen???

*RoM*

Elsker forumet
Sånn seriøst. Jeg har to personer, som bare MÅ kommentere stort sett alt jeg legger ut på facebook.

Nummer 1 er min egen mor, som gjerne kommenterer rimelig passivt aggressivt, og tror hun er kjempemorsom.Hun gjør ikke forskjell på hvem som skal få høre det, men skriver det meste til alle og en hver. Jeg har også sagt ifra når hun har gått over streken, for av og til blir jeg så flau at jeg faktisk må si ifra. Men jeg skjønner ikke hva som er greia med at hun gjør det heller? Jeg har også slettet flere av kommentarene hennes.

Nummer 2 er eksen min, som jeg faktisk sletta en stund fra facebook, fordi kommentarene hans var hinting til at han fortsatt hadde følelser og ville ha meg tilbake, samtidig som det var litt "jeg vet alt om deg, så derfor kommenterer jeg med dine innerste tanker og hemmeligheter, som du har fortalt meg, slik at alle kan se hvor godt jeg kjenner deg, og derfor passer vi sammen". Jeg la han til igjen litt før jul, og merker at jeg angrer. Jeg sletter nesten alle kommentarene hans, da de bikker over i det private. Også en del av disse kan virke noe passive aggressive, samtidig som det ligger litt utdriting inne i det.

Jeg lurer rett og slett på hva som er greia med det? Jeg skjønner at det ikke finnes et fasitsvar, men kanskje dere har noen mennesker som "bare må kommentere", og det er slik at du kanskje allerede ved hva vedkommende kommer til å skrive, allerede før du har lagt det ut i det hele tatt?

Kjenner ikke til noe av dette, men jeg ville slettet eksen, og skjult mye fra moren (kan man ikke det tro?)

Har ikke noe godt svar, men eksen hadde jeg slettet. Det er jo heldigvis en person du kan velge om du vil ha i livet ditt eller ikke, værre med sin egen mor.

Synes du burde ta en alvorprat med henne. Også får du bare si at hvis hun ikke slutter vil du ikke være venn med henne på Facebook.

Eksen min er en kollega jeg må omgås hver dag. Blir så kjip stemning på jobb om jeg sletter han igjen

Lag sånne grupper p fb der du velger folk inn i forskjellige grupper som du da kan velge eller ikke om de skal se det du skriver :)

Lag sånne grupper p fb der du velger folk inn i forskjellige grupper som du da kan velge eller ikke om de skal se det du skriver :)
Huff for en kjip situasjon :( støtter kakedeig med å lage slike grupper jeg altså :/ virker som om moren din rett og slett ikke tar hintet siden du har sagt at hun har gått over streken tidligere.. og x'en vil nok ha deg tilbake virker det som ja, min var også slik (ikke med kommentarene) men begynte å ringe meg og da kom det alltid slike kommentarer ganske kjapt i samtalen. Etter jeg fikk ny samboer begynte han å starte samtaler med meg på nettene, ene gangen var det samboeren som var våken.. x'en startet med at jeg burde legge meg siden det var sent, samboeren skrev hun sover allerede. Tror du han sluttet å prate? Åneida. .. grr! Heldigvis sluttet han etter en stund da..

Du kan legge de i en gruppe som heter begrenset under personvernsinnstillingene dine. Da ser de kun de innleggene du velger at de kan se, og du slipper å slette dem! :)

Du kan legga til at du må godkjenne kommentarar, bilder og tagging av deg før det blir vist offentlig.

Kva "nytelse" ein får av slikt veit eg dessverre ikkje.

Har noen selv som på død og liv må komme med helt idiotiske kommentarer

Noen tror de er morsomme, andre må bare hevde seg selv og er derfor negativ mot andre. Når du ikke kan slette de så ville jeg valgt å skjule de under personvern så de ikke kan se alt du legger ut.

Back
Topp