Hva er prisene på tannfeen hos dere?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Og er det forskjellig pris på tennene?

Jeg begynte med sånn 10-20kr avhengig av tann.
Nå tar jeg noen mynter og bare legger oppi. Blir som regel 20+

Har hvertfall i utgangspunktet tenkt slik 10kr til å starte med :-)

Fikk selv 10-40 kr per tann da jeg var liten, mellom 10 og 15 år siden, kanskje mamma og pappa var rause. Vi får se hvordan tidene er om 5-6 år når knotten mister tenner, kanskje får man ikke noe for 10-20 kr lenger, tiden får vise :)

30 kr.

Ingenting! Livredd tannfeen, så derfor har vi droppet hele opplegget :p

Etter nøye diskusjoner med naboer har vi kommet fram til at 30 kroner er fast takst på tenner. Her slo tannfeen på stortromma og betalte 80 kroner og glitter over hele rommet for den første tanna. Men den er jo også ekstra magisk.
Tenner trukket hos tannlegen (uten hull) koster kr 100 og et prinsesseblad.

Jeg har tre unger og vurderer en ekstrajobb snart...

Må da bare snike og fortelle om min niese som så søtt fortalte sine foreldre at hun ikke puttet vann i tannglasset i håp om at tannfeen la igjen sedler istedenfor mynt.. Hehe..

uhm. Her har vi ikke begynt med tannfelling enda, men vi vet det kommer snart.
Tannlegen sa det bare var bra de var "sent ute". Hun er 6 nå, men vi kunne forvente tannfelling i nærmeste framtid etter røntgenbildene å dømme :)

Jeg tenker at 10 kroner for hver tann som kommer er mer enn nok :)

Her er tannfeen dyr! Får det jeg har i smått der og da. Sist var det 90 kroner. Pengene går jo på grisen alikevel, så her spares det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

tannfeén var her i natt,den la igjen 25 kr. Første tanna hennes.
Med eldste husker jeg ikke hetl,men gir gjerne det vi har i smått,neste gange er det kanskje 40,eller 15 etc...men får småpenger så det ser jo myyye ut for dem ;)

Må da bare snike og fortelle om min niese som så søtt fortalte sine foreldre at hun ikke puttet vann i tannglasset i håp om at tannfeen la igjen sedler istedenfor mynt.. Hehe..

den der syntes jeg IKKE er søt ;) den sa flere til min gutt, da han skulle miste sine tenner. måtte prate lenge lenge med ham, og si at tannfeen ikke klarte å bære seddler... blir kjempedyrt hvis de skal ha seddler!!!

han tar det jo alvorlig, og når alle sier det der, blir det vanskelig.

Her blir tennene lagt i konvolutt i håp om papirpenger ;-) Har ingen fast pris her, men ser at vi har vært svært generøse :-) Men pengene legges i en boks hvor de sparer til ting de virkelig ønsker seg da :-)

Tenker det holder lenge med 20kr.

Tja, fikk vel ca 15 kr i småpenger da e va lita.
Men en gang glemte tannfeen meg av sia e ikke hadde fortalt mine foreldre om tanna som hadde ramlet ut :P
Da kom farmora mi og sa at ho hadde hatt tannfeen på besøk så ho måtte gi meg penger :P ( E fikk da 50 kr i seddel)

Nevøen min får 50kr per tann. Det synes jeg er litt mye!

Back
Topp