Hva er poenget med Bamser/kosedyr ?

Candykikk

Gift med forumet
jeg har faktisk aldri fatta hva som er poenget ! [8D]

Kan noen please forklare meg hva som er meningen?

- vi har en haug av dem som vi har fått opp gjennom disse 3åra med jenta vår, hun er jo null intrs i disse dyra, å dem tar jo bare plass. Ja hun har en hun er glad i , som hun har på hylla, men resten ser jeg på som bare "søppel"

Noen barn liker mange kosedyr, andre ikke.. De er forskjellige sånn.

Min skjønner ikke vitsen med kosedyr i det hele tatt. Har aldri brydd seg om sånt. Her er det verktøy, biler, traktorer og instrumenter som gjelder.[;)]

Så sant de ikke bruker dem til noe så er det jo bare bortkasta plass egentlig ja..

Men sånn som når jeg var liten så husker jeg at jeg hadde navn til alle sammen og lekte endel med dem, så er jo forskjellig[8D]

Her begynte jeg med kosedyr fordi jeg trodde at han etterhvert kom til å være hos pappaen. Så jeg tenkte at det sikkert var godt for han å ha en fast følgesvenn samme hvor han bodde![:)] han har heller aldri brukt smokk så... Nå er han jo aldri hos faren lenger, men bamsen er stort sett med over alt uansett..[8D]

Som de andre sier, noen elsker dem, andre bryr seg ikke.

Jenta mi leker med kosedyr en gang i blandt, men somregel bryr hun seg ikke om de.
Mes sønnen min Elsker dem, og klarer ikke sove uten å ha senga full.
Skal ha de med over alt.

enig me deg. jeg skal ALDRI kjøpe bamse i fødselsgave til noen!

Jenta mi velger forskjellig kosedyr som skal være med i senga hver dag. Noen får innimellom være med andre steder også.
Hun skifter bleie og kler på dem. Så, ja, hun leker med dem, men har likevel altfor mange[:-]

ja jeg skjønner jo poenget med dem om dem blir leket med liksom.. men når dem bare ligger å tar plass i lekekassen, å aldri blir rørt, så tja.. da er det lite poeng..

som samboeren sa "pakk dem i en sekk å legg dem i kjelleren" men hva faen skal dem i kjelleren å gjøre? [&:]
kan jo ikke ha 30 bamser liggende der til hun blir 25 å skal ha egene barn.

her tar jeg en opprenskning en gang i året omtrent, og de som da legges i en sekk, blir sendt med en oragisasjon som deler de ut til barn som ikke har noenting i utlandet...
og merker eldste er litt stolt av det, at hun kan hjelpe de fattige slik...

men her lekes endel med, og endel sitter det mange minner i...
minsta brukte mye bamser, spessiellt de siste mnd....

Lillemann her har to bamser han sover med hver natt, som vi tar med oss når vi sover borte - en liten kanin, og en litt større blå teddy. Han elsker de! Syns det er kjempe koslig at han knytter seg til disse! [:)]

Men ellers har 2 stk liggende i lekekista som han ikke leker med.. [8D] , har da heller masse andre leker som bøker, duplo, treklosser, biler, tunell, baller og hinkel pinkel.. [:)]

jeg elsker bamser og hater dokker.

men de er noen støvsamlere.
her har det også blitt en del bamser på snuppa. hun har to yndlinger, men jeg regner med at mye av det blir pakka bort. sånne "billig"/rare bamser som bare ligger og slenger. liker best de gode årntlige. poenget med de? ja si det, de er så søte der og da også må man bare kjøpe.

så her pakker vi bort/gir bort eller sender bort noen bamser med valper som skal bort når vi har kull osv. så vi får rullert litt på bamsene her hehe. har en opprydding uansett 1-2 ganger i året med klær og ting,leker og tang som går bort om det ikke brukes.

Sebastian fikk en bamse da han ble født, og den har han med seg overalt. Tror nok det har med trygghet å gjøre, han er iallefall kjempe knyttet til den. Nytter ikke å prøve å gi han andre kosebamser. Eller i natt fikk han en pus, for vi hadde glemt bamse i barnehagen...og det gikk bra, etter 1 time med overtaling[8D] Så det er eneste ulempen da, at de blir så knyttet at de må ha den med seg når de legger seg.  

vi har flere enn de han har noe forhold til ja... Men guttungen er glad i kosedyr generelt, det er mang en gag i lpet av en dag at en eller annen bamse får en kos. Eller at jeg får kose med dem... Også har han et par i senga.

De er vel akkurat som andre leker.. Det er jo låv å kaste dem om hun ikke leker med dem[:)]
Her leker ikke min gutt med sine, har en STOR bamse han bruker å kose med, ligge oppå å klemme på, den har han på rommet sitt. Ellers har jeg pakket ned de andre, men har ikke samvittighet til å kaste de. De er jo ikke mine, men hans, kanskje han vil ha de senere en gang..

Ellers er de noen skikkelige støvbomber!![:'(]

Back
Topp