Hva er "pinekjerner" ???

bebe

Forumet er livet
Har en del oppskrifter på pastasalater og sånn, og der skal det være pinekjerner i .. men hva i alle dager er det for noe ??? [8|]

vet ikke om det er nøtter...men ser ut som små pistasjnøtter...............

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.ephi.org/wp-content/uploads/2007/06/pinje.jpg&imgrefurl=http://www.ephi.org/%3Fcat%3D4&h=333&w=500&sz=87&hl=no&start=1&um=1&tbnid=kuJGnwsdPnbgFM:&tbnh=87&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dpinjekjerner%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26hs%3DHol%26sa%3DN

se her[:D]

Pinjekjerner er jo kjempegodt!![:)] Bruker det masse. Spesielt godt attåt kyllinfilet og salat[:)] Du bare rister pinjekjernene litt på stekepanna først... namnam

Veldig godt med ristet(ha dem i kort tid i en varm, tørr stekepanne) pinnenøtt kjerner! Men pass på... De blir brent fort. Passer godt i det meste av mat.

Okey.... [:)]... Da må jeg se om jeg får tak i dem da... [8|]
Hva smaker dem som da ?.... Lignende nøtter ? Peanutts etc ?
Kjøpes de på vanlige butikker montro ? [8|]... I boks eller pose ?...

ORIGINAL: bebe

De har dem på kiwi her hvertfall[:)] Konsistensen er litt som peanøtter, men de smaker som - eh ja... pinjekjerner[:D] På kiwi her er posene slik:

ORIGINAL: ~Tilia sin mamma™~

De har dem på kiwi her hvertfall[:)] Konsistensen er litt som peanøtter, men de smaker som - eh ja... pinjekjerner[:D] På kiwi her er posene slik:

Ahaaa... slike poser har da jeg sett før... men viste ikke at det var pinjekjerner da... hehe... Men NÅ vet jeg no det [:D]... Takk skal du ha Line !

ORIGINAL: ~Tilia sin mamma™~

Ahaaa... slike poser har da jeg sett før... men viste ikke at det var pinjekjerner da... hehe... Men NÅ vet jeg no det [:D]... Takk skal du ha Line !

Åh så bra[:)] Bare hyggelig[:D]

Her er ene oppskriften jeg har med pinjekjerner :

Pastasalat

150 g pasta (kokes og avkjøles)
1/4 purre
1 rød paprika
50 g fetaost
1/2 kylling
140 g bacon (sprøstekes)
3 d kesam eller lettrømme
2 ss pinjekjerner
1 neve frisk basilikum
salt og pepper - kvernet

Her er ene oppskriften jeg har med pinjekjerner :

Pastasalat

150 g pasta
1/4 purre
1 rød paprika
50 g fetaost
1/2 kylling
140 g bacon
3 d kesam eller lettrømme
2 ss pinjekjerner
1 neve frisk basilikum
salt og pepper - kvernet

Mmmm....den så god ut!! Sånn må jeg lage og[:D]  Men husk at du kan bruke pinjekjerner til nesten alt...supper, biff, kyllingfilet...ja masse! Rist dem litt i panna eller ta dem som de er[:)]

Har laget den pastasalaten flere ganger, den er god den... Men har da laget den uten pinjekjerner... [;)]...
Andrea... datteren min er hyperallergisk mot peanøtter... så har ikke tatt sjansen på å prøve nøtter jeg ikke har kjennskap til...
(Hun tåler å spise nøttebunn/mandelbunn på kaker og sånt... )

Har laget den pastasalaten flere ganger, den er god den... Men har da laget den uten pinjekjerner... [;)]...
Andrea... datteren min er hyperallergisk mot peanøtter... så har ikke tatt sjansen på å prøve nøtter jeg ikke har kjennskap til...
(Hun tåler å spise nøttebunn/mandelbunn på kaker og sånt... )

uff ja, nei da er det ikkeno vits i å prøve akkurat. Håpe hun kan spise pinjekjerner da! [:)]

De er kanongode!!!! Spesiellt til salater og til pastaretter..... Jeg kjøper dem ferdig ristede! Her får jeg de på SPAR[:D]. Ellers er det jo bare et par minutter på tørr stekepanne og det er klart!

Back
Topp