Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg synes man skal kunne diskutere sak uten å gå på vedkommende personlig. I jobben min f.eks. så har jeg folk jeg kan være meget uenig FAGLIG med. Men når vi da er ferdige med den faglige diskusjonen så forholder jeg meg da likevel til vedkommende på en normal måte og har ett godt forhold som kollega likevelJeg har gjentatte ganger fått "høre" at brukere her er lykkelige for at jeg med mine holdninger IKKE jobber med deres barn (jeg er pedagogisk leder i barnehage)... Det føler jeg blir på grensen til personangrep - og realiteten er at ingen her kjenner meg i jobben min
![]()
Det har jeg også fått høre (jobber på barneskole) det er etter min mening å få for langthvem vet, kanskje jeg jobber med netopp deres barn
hehe....
Godt vi er to brødhuer daNår folk begynner å kalle deg for Brødhode ;-)
Når folk begynner å kalle deg for Brødhode ;-)
Da jeg har fått med meg diskusjonen i den andre tråden ønsker jeg å komme med et vennlig varsel at dersom diskusjonen videreføres her inne ber jeg om at tråden blir slettet.Godt vi er to brødhuer da![]()
Hadde ikke tenkt å fortsette heller men mente seriøst at når folk begynner å kalle deg for ting er ikke greit og det er vi flere som er enige iDa jeg har fått med meg diskusjonen i den andre tråden ønsker jeg å komme med et vennlig varsel at dersom diskusjonen videreføres her inne ber jeg om at tråden blir slettet.
At folk har en mulighet til å si hva de mener begrepet personangrep betyr tenkte jeg kunne være en fin ting så har helst lyst til at Tråden fortsetter.
Dere har rett til å si deres mening, men den andre diskusjonen er ferdig.
Helt enig i at det ikke er greit når andre begynner å kalle andre for tingHadde ikke tenkt å fortsette heller men mente seriøst at når folk begynner å kalle deg for ting er ikke greit og det er vi flere som er enige i
Var kanskje et dårlig eksempel men det var det som slo meg først når eg leste denne trådenHelt enig i at det ikke er greit når andre begynner å kalle andre for ting![]()
Jeg fikk en anonym bekymrings melding på meg hos Bvt. Der sto det ting som at jeg var lat, dum i hode, var fattig og Eide ikke økonomisk begrep. Jeg var umoden osv. Dette ble sett på som person angrep. Jeg vet hvem som meldte meg. Da de tingene som sto der var veldig typisk sånn jeg ble dissa av denne personen tidligere. Å det var dårlig skrevet, uten begrunnelser for utsagnene. Var bare ei liste med dritt denne personen ikke likte med meg eller irriterte seg over![]()
Jeg kan si "Nå tar du feil, og her er en artikkel som viser ABC" Det er ikke personangrep. Jeg syns det blir uheldig formulert om du sier at å si at en annen mening er feil er personangrep, for nå har jeg både sagt at det er feil og gitt et eksempel uten at det går på deg som person. Hvis du forstår hva jeg mener?Når man begynner å diskutere en person fremfor sak.
Altså, om en sier at en annens mening er feil, så kan det være et personangrep.
Kan også være en feilformulering selvfølgelig, men det er for meg ulogisk å si dette istedenfor at jeg er uenig med en annens mening.
Syns det er merkelig hvor vanskelig det er for enkelte å ikke holde seg til sak.
Jeg kan si "Nå tar du feil, og her er en artikkel som viser ABC" Det er ikke personangrep. Jeg syns det blir uheldig formulert om du sier at å si at en annen mening er feil er personangrep, for nå har jeg både sagt at det er feil og gitt et eksempel uten at det går på deg som person. Hvis du forstår hva jeg mener?