Hva er odsen?

litt_stressa

Betatt av forumet

Jeg er gravid for fjerde gang. Har tre barn fra før, men denne ganger klarer jeg virkelig ikke slappe av. Jeg føler at det er så mange som opplever SA og MA, så jeg kan ikke forstå at vi kan klare dette fire ganger uten at det skal gå galt. Føler liksom at det snart er vår tur... Makan til negativitet, men jeg tørr liksom ikke tenke på fremtiden, for jeg er så sikker på at dette ikke kommer til å gå bra.

For all del. Jeg kan jo ha hatt SA uten at jeg har visst det selvsagt. Skal på UL i neste uke, så kanskje jeg klarer å slappe av etter det. Tror nok jeg kommer til å bestille time i uke 12-13 også og alt viser seg å være fint nå. 

Skjønner tankegangen din!
Men husk, det er veldig mange bruker her, så det virker kanskje som om veldig mange opplever sa og ma, men det er jo utrolig mange flere som ikke opplever, man legger bare ikke like godt merke til det antallet, fordi alle lager ikke en egen tråd om det ;)
Så det går nok bra skal du se :)

Jeg har tenkt litt sånn jeg også. Og jeg skal "bare2 ha nr 2. Men  det er så mange jeg kjenner som har mista før de har fått nr 2, så jeg tenker at det kan jo godt skje meg også

Tror det er mange som får den tanken når man ser en god del innlegg om SA og MA. Jeg er selv inne på tanken og tar panikk gravidtest (billigstrimler) bare for å bekrefte for meg selv at jeg fortsatt er gravid. Jeg gleder meg til neste uke når jeg skal ta UL og håper inderlig jeg klarer å roe meg ned etter det og stopper repitknappen om at jeg fortsatt kan miste. Det er så kjedelig å gå med sånne tanker med alle hormonene som svirer rundt.

Hei, har denne angsten over meg selv. Jeg tør ikke tenke tanken at i mai blir jeg mamma på ny. Min kjære sier jeg må bare slappe av for vi kan ikke gjøre noe fra eller til. Han sier at det er nok verre om jeg bekymrer meg hele tiden. Spis sunt og ta folat nå er mitt beste tips.. Gleder meg så indelig til sparkene kommer!

Siterer Rita, mange her som er gravid, og derfor mange som mister.
Odsen har ingenting å si, se på meg, hva er odsen å miste 3 ganger etter hverandre etter 2 sunne barn uten at de finner noe feil?
Så ikke vær bekymret at det er "din tur" nå, sjansen er egentlig ikke så stort å miste, og du er jo allerede i uke 8 :)

rita. skrev:
Skjønner tankegangen din!
Men husk, det er veldig mange bruker her, så det virker kanskje som om veldig mange opplever sa og ma, men det er jo utrolig mange flere som ikke opplever, man legger bare ikke like godt merke til det antallet, fordi alle lager ikke en egen tråd om det ;)
Så det går nok bra skal du se :)

Dere har selvsagt helt rett, men klarer ikke slappe helt av alikevell. Satser på at det roer seg etter ul i neste uke. 

Tenker sånn jeg også, får håpe vi får bikke over uke 12 alle sammen, da er det lettere å senke skuldrene. :-)

Krysser fingrene for oss alle sammen!

*FrkVenter* skrev:
Krysser fingrene for oss alle sammen!

sign!

Back
Topp