Hva er normal leggetid for en 11-åring?

*Caroline

Elsker forumet
Det lurer jeg på i kveld :)

prøver å huske når jeg la meg.. 21- 2130 kanskje?? :P

Tja halv 10 ??
Når legger han seg i helgene da?

Jeg prøver å sende guttungen på badet til 21, men den blir nok 21.30 før han kommer seg i seng som regel. Så jeg lurte litt på om jeg var for streng... Oppe til ca 22 i helgene

Her er det kl 21

Jeg fikk være oppe til 22:30 1-2 dager i uken da jeg var 10-11 år.. Familien så da på Ally Mcbeal og Judging Amy osv, ( hvertfall oss jentene) Men etter det måtte jeg legge meg.. I helgene bestemte jeg selv, hvis ikke det var noe spesielt, la meg sånn 12 ca..

Vanlig leggetid var 21:00-21:30...
Det skal sies at vi bodde i utlandet i denne perioden, og der sluttet folk på jobb nærmere rundt 7, så hverdagen vår var litt annerledes. Skolen min begynte vel 0845, og vi kunne se skolen fra vinduet. Jeg var minst, så morgningen startet ikke så altfor tidlig...

Men jeg husker jeg lå å leste Harry Potter til sånn 1-2 om natten ved et par anledninger, men det var ikk enoe jeg fikk lov til=P

Jeg har ikke så gamle barn selv, men har en søster på 11 år (blir 12) - og vet at de har blitt "enige" om felles leggetid for klassen på foreldremøte, for det var så mange som var trøtte i timene. De ble iallfall enige om at 22 var passende :) Jeg ville nok tenkt at mellom 21-22 engang var passelig for en på 11 år :) Men det kommer jo veldig an på hvor mye søvn ungen trenger og når h*n må opp også, noen trenger jo mer søvn enn andre.

11åringen min legger seg halv ni,men er oppe til halv ti en eller to dager i uka pga noe han ser på tv...

Han legger seg kl. 21.00 i hverdagen. I helgene er det litt forskjelligt, men han går som regel på rommet i 23.00 tiden

Back
Topp