Hva er neste steg?

Nullenusken

Forumet er livet
Heisann!
Vi nærmer oss nå 3 år prøving, og jeg er møkka lei... hehe...
Min kjære har nektet å gå videre med undersøkelser før til høsten, så jeg teller dager....
Til nå har jeg hatt innvendig ul noen ganger, hvor ho og bekreftet eggløsning.(hadde hatt eggløsning da jeg var der)  
Har hatt to pergokurer, men jeg tålte desverre ikke pergo.
Ho tok og noen blodprøver og andre prøver og alt så visst greit ut.
Han har og levert sædprøve, hvor han hadde LITT lav aktivitet, men det var innenfor det normale....

Mitt spørsmål er da.... Hva kommer til å være neste steg når vi setter igang til høsten?
Vi må vel tilbake til gyn, men hva skjer da?
Kommer de til å anbefale inseminering? prøverør? ehh... jeg kan knapt alle disse begrepene.....
Håper bare vi kan få satt igang en prosess snart, så drømmebarnet snart kommer!

Hei!
Etter så lang prøving og diagnose uforklarlig barnløshet, vil jeg tro at en fornuftig gynekolog vil henvise dere til ivf/prøverørsbehandling.

Masse lykke til! [:)]

ORIGINAL: marimari

Hei!
Etter så lang prøving og diagnose uforklarlig barnløshet, vil jeg tro at en fornuftig gynekolog vil henvise dere til ivf/prøverørsbehandling.

Masse lykke til! [:)]

sign.

Har du sjekka eggledarane? Dei vil nok finna ut om dei er tette og og kanskje ta ein kikk på livmora di. Er det prøver av seg sjølv han ikkje vil ta, eller vil han at du skal vente og? Ville nok ha spurt gyn om henvisning til å sjekka eggledarar og livmor dersom dette ikkje er gjort alt då? Kan jo bli lenger ventetid dersom du må ha ein slik undersøkelse før evt andre tiltak blir satt i gong.

Eg hadde lap pga av operasjon av eggstokken. Då sjekka dei og eggledarar og livmor i samme slengen. Alt såg fint ut, men har påvist PCOS, så neste steg for meg blei inseminasjon då eg kom til klinikken. Så blei det IVF (prøverør) etter det.

Lykke til[:)]

ORIGINAL: vestlandsjento

Har du sjekka eggledarane? Dei vil nok finna ut om dei er tette og og kanskje ta ein kikk på livmora di. Er det prøver av seg sjølv han ikkje vil ta, eller vil han at du skal vente og? Ville nok ha spurt gyn om henvisning til å sjekka eggledarar og livmor dersom dette ikkje er gjort alt då? Kan jo bli lenger ventetid dersom du må ha ein slik undersøkelse før evt andre tiltak blir satt i gong.

Eg hadde lap pga av operasjon av eggstokken. Då sjekka dei og eggledarar og livmor i samme slengen. Alt såg fint ut, men har påvist PCOS, så neste steg for meg blei inseminasjon då eg kom til klinikken. Så blei det IVF (prøverør) etter det.

Jeg har jo vært på innvendig ultralyd 2-3 ganger i denne sammenheng.
Ho så jo da livmoren og egglederne og alt så greit ut. Ho så også et egg som var kommet nesten helt ned i livmoren. Han har sjekket sæden. Alt dette skrev jeg da i hovedinnlegget?

ORIGINAL: Nullenusken

ORIGINAL: vestlandsjento

Jeg har jo vært på innvendig ultralyd 2-3 ganger i denne sammenheng.
Ho så jo da livmoren og egglederne og alt så greit ut. Ho så også et egg som var kommet nesten helt ned i livmoren. Han har sjekket sæden. Alt dette skrev jeg da i hovedinnlegget?

Ul av livmor og eggledere er ikke det samme som laproskopi. Brukte hun kontrastveske for å se om egglederene var åpne? Noen steder gjør de det med ul og kontrast, andre steder gjør de det med kikkhulls oprasjon. Jeg hadde også ul av eggleder og livmor og fikk beskjed om at alt så fint ut. Før de henviste oss videre til ivf ville de som rutine utføre lap. Sjokket  var stort da jeg våknet fra narkose ogfikk beskjed om at begge egglederne var tette, så dette kan de ikke se ved ul uten bruk av kontrast veske.
Må også bare få sagt at det er ikke mulig å se egg på vei ned med ul, vet ikke hva slags gyn du går til, men dette utsagnet hørtes rart ut.

Back
Topp