Hva er nei-mat for gravide?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
Ja, jeg er ganske nøye. Med unntak av kaffe.. Der sliter jeg meg å holde meg til under to kopper daglig... :(
 
Lurer på en ting, tenkte å servere mannen kyllingfilet med brie og bacon her om dagen, men brie er jo nei-mat nå. Eller er d Ok dersom det er varmebehandlet, å blir det varmt nok når d ligger inni en kyllingfilet og i ovnen eller er det fortsatt nei-mat?
 
Lurer på en ting, tenkte å servere mannen kyllingfilet med brie og bacon her om dagen, men brie er jo nei-mat nå. Eller er d Ok dersom det er varmebehandlet, å blir det varmt nok når d ligger inni en kyllingfilet og i ovnen eller er det fortsatt nei-mat?
Den må vel gjennomvarmes å være over ca 60 eller 70grader i 5 minutter. Så skal det vel være trygt.
 
Lurer på en ting, tenkte å servere mannen kyllingfilet med brie og bacon her om dagen, men brie er jo nei-mat nå. Eller er d Ok dersom det er varmebehandlet, å blir det varmt nok når d ligger inni en kyllingfilet og i ovnen eller er det fortsatt nei-mat?
Sniker fra august. Norsk brie (fryd f.eks.) er laget på pasteurisert melk. Da er du mye tryggere :)
 
Back
Topp