Hva er nedpress da??

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Jeg blir helt oppgitt jeg :p har jo slitt mye med nedpress de siste ukene, og det toppa seg i går når jeg rett å slett ikke klarte gå skikkelig oppreist.. Er veldig ubehagelig å gå i dag også. Så jeg var jo så spent på jm-kontrollen, om han gjerne hadde funnet på å feste seg?? Men neida, hodet lå veldig høyt og var bevegelig. ;) men det ante meg altså. Hva er det som lager den nedpress-følelsen da mon tro? jeg har alltid trodd at det er hodet som ligger å presser på bekkenbunnen.

Ellers så var han fortsatt stor, men jm er så koselig å sa at hun ikke ante hvor jeg gjemte denne enorme babyen, for magen er ikke så stor synes hun, til tross for høyt sf-mål(så det skal jeg kaste i ansiktet på alle som kommenterer hvor stor jeg er).

Men jeg skal tilbake i uke 39, om 3 uker, så vi får se om det stagnerer. Ikke at vi kommer til å foreta oss noe, tror vi ble enige om at uansett om han blir større enn storebror så er det beste for kroppen å la ting gå sin gang. Igangsetting, og speiselt med større barn, fører ofte med seg komplikasjoner. Så jeg tror jeg har bestemt meg for å la det stå til. Med mindre han nærmer seg 5kg, da krever jeg KS. :p

Hehe, jah, hva er egentlig nedpress?:P tror aldri jeg har hatt det egentlig, jeg, kanskje under pressriene:P Får håpe han ikke er så stor som han virker som. Ei venninne av meg fikk akkurat unge, der var det ekstra overvåkning på födestua fordi hun skulle få en kjempebaby. Han viste segv riktignok lang, men slank. 3,7 kg=)

Her kom det store sf målet av mye fostervann. Så jeg blir ekstra fulgt opp pga det :) sliter også med mye nedpress. Tror det er siden magen er tung. Og alt presser nedover. Hode har ikke festet seg her heller, og ligger høyt :p

Her kom det store sf målet av mye fostervann. Så jeg blir ekstra fulgt opp pga det :) sliter også med mye nedpress. Tror det er siden magen er tung. Og alt presser nedover. Hode har ikke festet seg her heller, og ligger høyt :p
Jeg også har fått beskjed om veldig mye fostervann

Tror nok det er bekkenet som lurer oss.
Logikken sier meg at når det blir videre vil til "falle ned" og det gir en uvant og også smertefull opplevelse. Så kanskje litt av alt?

Kan jo ha noe med størrelsen hans og gjøre. Og at tygdefornemmelsen gjør at det presser mer nedover? Føler hele hufsetufsa skal rives i stykker, særlig når jeg skal reise meg opp. Fysj!

Kan jo ha noe med størrelsen hans og gjøre. Og at tygdefornemmelsen gjør at det presser mer nedover? Føler hele hufsetufsa skal rives i stykker, særlig når jeg skal reise meg opp. Fysj!

Hahaha! Dauer... :-D

Ikke måte på hva den stakkars kroppen vår skal takle!

Jeg også har fått beskjed om veldig mye fostervann

Mye fostevann kan være en indikasjon på sv.diabetes. får du ingen oppfølging i forhold til at du har mye fostervann? Har de konstatert det med ul eller mener jordmor det ved å kjenne på magen?

Jeg har ligget over "gjenomsnittlig symfyse mål" siden dag 1. Ble sendt på ultralyd i uke 30 for å sjekke størrelsen på baby, samt glukosebelastningstest. Har ikke svangerskapsdiabetes, og UL viste seg at jeg hadde mye fostervann, og at baby er litt over "normal vekt." Var igjen på UL i uke 32, men da sier legen at det ikke var noe vits å følge meg opp noe mer. Babyen er stor og jeg har mye fostervann - kunne visst ikke bli bedre enn det! Jeg er aktiv og føler meg fin så da var legen fornøyd.
Babyen har snudd seg og ligger med hodet ned, men han ligger enda høyt pga mye fostervann, sa jordmor til meg.... Så det det kan jo være tyngdekraft og slikt som gjør at man føler nedpress? Mye vann og stor baby, selv om hodet ikke har festet seg, altså... Just a thought! . Det er så mye greier altså. Haha :D

Rart det er så forskjell.

Her blir jeg fulgt opp tross væske i både blære og magesekken. De er jo obs på at det kan tyde på feil i spiserøret og nyrene ved for mye fostervann. Eller svangerskapsdiabetes . Glukosetest har jeg tatt, så det er utelukket.

Hver 14 dag er jeg på ultralyd, der de sjekker om fostervann har steget og tar vekstkontroll. Babyen er på gj snittet. Så er ikke stor. Er kun mye fostervann.

Rart det er så forskjell.

Her blir jeg fulgt opp tross væske i både blære og magesekken. De er jo obs på at det kan tyde på feil i spiserøret og nyrene ved for mye fostervann. Eller svangerskapsdiabetes . Glukosetest har jeg tatt, så det er utelukket.

Hver 14 dag er jeg på ultralyd, der de sjekker om fostervann har steget og tar vekstkontroll. Babyen er på gj snittet. Så er ikke stor. Er kun mye fostervann.

Feil på spiserøret og nyrene hos mor eller barn?

Back
Topp