Hva er navnetopp hos dere? *ble visst lang*

Molly80

Forumet er livet
Lurer på så mangt jeg [8D]

Synes det er litt morsomt det med navn jeg.. satt og kikka på ssb.no, (http://www.ssb.no/navn/) arti å bla seg gjennom navn og når de var poplære... Ikke alle navn som var pop en gang som jeg tror vil komme igjen akkurat (Harry feks), og mange navn som mange het da jeg var liten.. som ikke mange kaller sine små nå. 

Navn som er på navnetoppen som feks. Lukas, vet jeg ikke om noen som heter av de søte små her...
Og jeg husker at da jeg hadde praksis på skoler i Nord- Trøndelag var det mange Adrianer, mens her vet jeg ikke om en som heter det... Og jeg merker i allefall forskjell på hva barna heter på Snåsa, der min kjære er fra, kontra her på Hedmarken. (Feks. mer populært med dobbeltnavn der oppe enn her synes jeg, og litt mer "trauste" navn kanskje, om jeg kan kalle det det, mer oppkalling) Arti med navn synes jeg! [:)][:)]

Her er de jeg kommer på i farta (ikke tenk på skrivemåte da, skrives ulikt):

På alderen min
:
Gutter: mange som feks. heter: Lars ett eller annet (altså dobbeltnavn som Lars Erik, Lars Martin...) Anders, Øyvind, Øystein, Magnus, Martin
Jenter: Linn, Anette, Elin, Camilla, Renate

De som er i skolealder nå:
Gutter: Sander, Fredrik, Mathias, Markus, Kasper, Jesper
Jenter: Emma, Ida, Ingrid, Thea

De yngste:
Gutter: Emil, Andreas, Mathias (navn som starter M går egentlig igjen, Magnus, Matheo, Martin osv..men Mathias er det ekstra mange som heter)
Jenter: Tuva, Nora, Maja, Oda

Hvilke navn går igjen hos dere? (Da tenker jeg ikke på hva ssb.no viser, men hvilke dere synes mange heter rundt dere)

Det året jeg ble født (1988) var disse jentenavnene på topp: Kristine* Ida* Camilla* Silje* Katrine* Karoline* Stine* Linn* Marte* Christina*
Og disse guttenavnene: Kristian* Thomas* Kristoffer* Stian* Andreas* Alexander* Marius* Daniel* Anders* Martin*

De navnene der går MYYYYE igjen rundt meg.. kjenner minst 10 Ida'er tror jeg[:-] og av de andre jentenavnene kjenner jeg minst to som heter hver av de...faktisk[:-] Og av guttenavnene, minst en..

Av yngre barn (fra skolealder og nedover) vet jeg av mange Oliver, Leander, (dessverre også en eller to) Matheo, Lucas, Tobias, Adrian, Emma, Mille, Amalie, Emilie, Olivia, Sebastian, Leon og tusen Elias og tusen Noah..ofte med et navn nr2..de jeg kommer på nå da[:-]

På min alder er det mange : Thomas, Christian, Ingrid, Elin, Stian, Cecilie og veldig mange Malin!!!

Dei som er små no så er det: NOAH, Kasper, Lukas, Linnea!

Var dei første som falt meg inn trur eg[:)]

Her er det blitt populært med "gammle" navn igjen.  Som Malina tipp tipp oldemoren min het det [:)].

Bestisene til Malina heter:  Leonard, Jonatan, Noha, Kristoffer, John Liam, Elias, Maria, Elina, Rikke, Ariel, Vilder, Aron, Iris, Hanna og Magnus

Jeg gikk i klasse med Kristine, Christine, Kristina, Christina, Christina og Christina. Silje, Silje Marie, Liv Silje og Silje Birgitte. I tillegg hadde vi og Inger og Inger Liv. For ikke å snakke om Marthe, Marie, Mariell, Marita, Merete og Maria. Helene og Helene hadde vi og. (Helene (som nå heter Henning) var tvillingsøstra til Kristine).

Ellers gikk jeg og i klasse med Tor Erik, Tor Erik og Tor Henrik. Og Kristian Johan og Christian Eduardo. Og broren til Kristina het Kristian, mens kusina som jeg og gikk i klasse med het Tina.

Det er to gutter i den ikke-eksisterende barselgruppa som heter Noah og Noah Leander. (Hvor mange Noah Leandere finnes det ikke 'a?)

Og kjæresten til AK heter Even. Og det heter jo og KatineXD sin sønn. [8D]

andre jenter jeg kommer på i "nærheten" er Linnea og Kamilla (snupdidupsi si jente jeg tenker på nå...).

ORIGINAL: Admiral von Sylvia

Jeg gikk i klasse med Kristine, Christine, Kristina, Christina, Christina og Christina. Silje, Silje Marie, Liv Silje og Silje Birgitte. I tillegg hadde vi og Inger og Inger Liv. For ikke å snakke om Marthe, Marie, Mariell, Marita, Merete og Maria. Helene og Helene hadde vi og. (Helene (som nå heter Henning) var tvillingsøstra til Kristine).

Ellers gikk jeg og i klasse med Tor Erik, Tor Erik og Tor Henrik. Og Kristian Johan og Christian Eduardo. Og broren til Kristina het Kristian, mens kusina som jeg og gikk i klasse med het Tina.

Det er to gutter i den ikke-eksisterende barselgruppa som heter Noah og Noah Leander. (Hvor mange Noah Leandere finnes det ikke 'a?)

Og kjæresten til AK heter Even. Og det heter jo og KatineXD sin sønn. [8D]

andre jenter jeg kommer på i "nærheten" er Linnea og Kamilla (snupdidupsi si jente jeg tenker på nå...).

[:D]

ORIGINAL: JulieOgAnnaKaroline

Jeg er fra en liten plass men Silje, Lene, Krister, Martin, Morten og Marius var vel navn som var inn på den tiden[:)]

Rundt meg er det ikke så mange typiske navn på ungene nå for tiden egentlig..  De yngste rundt omkring her som jeg kommer på heter Anna Isabella, Lucas, Mikael, Mathias, Ronja, Cecilie, Johannes, David og Isak.
Og med min Anna Karoline så må jo faktisk  Anna være det mest INNE navnet i denne lille bygda dette tiåret [8D]

Her hos oss er det 4-5 William i nær omkrets, også går Linnea, Emma og Leah ofte igjen. Men jeg skjønner det jeg, er jo fine navn... hihi[:)]

ORIGINAL: mammaV

Jeg er fra en liten plass men Silje, Lene, Krister, Martin, Morten og Marius var vel navn som var inn på den tiden[:)]

Rundt meg er det ikke så mange typiske navn på ungene nå for tiden egentlig..  De yngste rundt omkring her som jeg kommer på heter Anna Isabella, Lucas, Mikael, Mathias, Ronja, Cecilie, Johannes, David og Isak.
Og med min Anna Karoline så må jo faktisk  Anna være det mest INNE navnet i denne lille bygda dette tiåret [8D]

Her hos oss er det 4-5 William i nær omkrets, også går Linnea, Emma og Leah ofte igjen. Men jeg skjønner det jeg, er jo fine navn... hihi[:)]

Ja, er det som er så dumt[&o] hehe! At de "fine" navnene som egentlig har vært litt "spesielle" er motenavn akkurat NÅ.. Gjør det så mye mer vanskelig for oss som vil ha litt spesielle, men fine navn på barna.. Uten at det skal være "gamle" navn.. [:-][:D]

ORIGINAL: lelo

ORIGINAL: mammaV

Ja, er det som er så dumt[&o] hehe! At de "fine" navnene som egentlig har vært litt "spesielle" er motenavn akkurat NÅ.. Gjør det så mye mer vanskelig for oss som vil ha litt spesielle, men fine navn på barna.. Uten at det skal være "gamle" navn.. [:-][:D]

Derfor vi holder nestemann sitt navn hemmelig! Funnet noen som er få som heter i Norge :D OG fine! hehe..

Morsomt hvor forskjellig det er, her var Anne mer vanlig enn Anna... og kjenner knapt en Tor...

ORIGINAL: Molly80

Morsomt hvor forskjellig det er, her var Anne mer vanlig enn Anna... og kjenner knapt en Tor...

Hehe, svigermor heter Anne, og svigersøster Annelise, mannen min heter Torbjørn og faren de sin heter Thor. [8D]

Hehe, svigermor heter Anne, og svigersøster Annelise, mannen min heter Torbjørn og faren de sin heter Thor. [8D]

Har to tante Tover jeg da [;)]

Haha, jeg måtte bare, siden du nevnte Anne/Anna og at du ikke kjente noen som heter Tor. [8D]

Jeg har ei kusine som heter det samme som meg og to andre kusiner som heter det samme. [;)] Familien min er så oppfinnsom.... For ikke å snakke om tre av søstrene til oldemor som hadde samme navn som henne.

hehe... kan vel trygt si det er slektsnavn da...
vet bare om ei Sylva utenom deg, her på Hamar, men hun er ikke herfra engang [:)]

Her heter foreldregenrasjonen min blant anna Tove, Liv, Grete, Terje, Kåre, Bjørn

Haha, jeg måtte bare, siden du nevnte Anne/Anna og at du ikke kjente noen som heter Tor. [8D]

Jeg har ei kusine som heter det samme som meg og to andre kusiner som heter det samme. [;)] Familien min er så oppfinnsom.... For ikke å snakke om tre av søstrene til oldemor som hadde samme navn som henne.

Ja [8D] Anna er helt klart det fineste navnet [:D][:D][:D][:D][:D][:D] og det mest populære - kanskje skulle vi ha diskutert navn, når vi var gravide [;)] neida, de passer så fint til navnene sine

-og de får jo lov å bruke begge navnene sine [:)] det er egentlig veldig bra, synes jeg.

Her heter foreldregenrasjonen min blant anna Tove, Liv, Grete, Terje, Kåre, Bjørn

vet bare om ei Sylvia utenom deg, her på Hamar, men hun er ikke herfra engang [:)]

Nja, Sylvia er jo ikke døpenavnet mitt da[;)] Det var et navn jeg la til da jeg var 18. [8|]

Så det navnet, som var mitt eneste fornavn fram til jeg var 18, måtte jeg da dele med kusinen min. [8D]

vet bare om ei Sylvia utenom deg, her på Hamar, men hun er ikke herfra engang [:)]

Nja, Sylvia er jo ikke døpenavnet mitt da[;)] Det var et navn jeg la til da jeg var 18. [8|]

Så det navnet, som var mitt eneste fornavn fram til jeg var 18, måtte jeg da dele med kusinen min. [8D]

aaaaaha  [:)]

Back
Topp