Hva er navnet til din oldefar?

Blomsterpiken91

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Oktoberfruene 2018
Vi har vært så heldige å få vite allerede nå at vi venter gutt :)
Trenger derfor inspirasjon til navn. Vi ønsker et norskt guttenavn :) Navn går i trend og kommer igjen og igjen med ca 100 års mellomrom sier de som kan dette:p Lurer derfor på hva dine oldefedre het?

Vet det finnes masse inspirerende tråder under gruppen «Navn», men tenkte det passet med en slik trå her også :)

Jeg husker ikke hva alle oldefedrene mine heter men, åpå pappas side het mine oldeforeldre:
Nicolai og Johan Martin.

Tippoldefedre:
Marthinus, Petter, Peder og Nils.

Tipptippoldefedre:
Johan (x2) og Johannes.

Min Farmor på 94 år elsker slektsforskning. [emoji7]

Jeg husker ikke hva alle oldefedrene mine heter men, åpå pappas side het mine oldeforeldre:
Nicolai og Johan Martin.

Tippoldefedre:
Marthinus, Petter, Peder og Nils.

Tipptippoldefedre:
Johan (x2) og Johannes.

Min Farmor på 94 år elsker slektsforskning. [emoji7]

Kjekt at noen har interessen av å finne ut sv slekten sin ☺️ Vi har også noen slektsbøker, men har ikke fått tak på de enda :)

Einar, Peder, Anders og Jon.

Jeg kunne tenkt meg Einar eller Peder hvis lille i magen er gutt. Samboer ønsker Ingolf etter sin bestefar, noe som dessverre ikke er aktuelt for meg. Sååå, jeg får vel ikke Einar eller Peder selv heller:p

Jeg vett faktisk ikke annet enn faren til farmoren min og farfaren, Kristian Matias og Anders [emoji4] men det er jo nokså tradisjonelle navn i dag også [emoji28]

Einar, Peder, Anders og Jon.

Jeg kunne tenkt meg Einar eller Peder hvis lille i magen er gutt. Samboer ønsker Ingolf etter sin bestefar, noe som dessverre ikke er aktuelt for meg. Sååå, jeg får vel ikke Einar eller Peder selv heller:p
Er ikke lett å bli enige. Alle har sterke meninger om navn :) Einar og Peder er jo fine navn

Johan, Einar x2, den siste vet jeg ikke. Jeg liker Johan veldig godt selv, men vet at samboeren ikke er så begeistret for det navnet.

Arvid, Erlend er de jeg husker navnet på. De to andre var døde lenge før jeg kom til verden. Jeg tror vi skal slite med å finne guttenavn hvis det blir gutt her. Jentenavn derimot. Har veldig jentefølelse, men hadde det motsatt da jeg faktisk ventet jente sist. Så må nok begynne å lete etter noen guttenavn også.

Rasmus Bertin og Harry, det er de to eneste jeg vet om. 2 av mine besteforeldre er ikke så veldig glad i å snakke om foreldrene sine, da spesielt faren

Back
Topp