Hva er mye øl??

PetCoke

Betatt av forumet
Om en person drikker 2-3 øl hver dag, men h*n må ikke. Men som oftest blir det til at h*n tar seg max 3 halvlitere på kveldene (ukedager og helger, så fremt han ikke skal på nattevakt). Er ikke krise om det ikke er øl i hus, men sjeldent det ikke står ett par, 3 bokser i kjøleskapet [&:] 

H*n drikker seg aldri full, kanskje 2 ganger i året det skjer.

Hadde DU reagert på dette?

Det hadde jeg absolutt reagert på, men kanskje det er fordi denne personen har samme drikkemønster som min svigerfar som er alkoholiker.

Jeg for min del hadde ikke likt det. Men nå har jeg alkoholiker i familien.. Jeg syns det er rart man drikker det hver dag, og hadde lurt på hvorfor han drikker det hver dag når han ikke MÅ.. Jada, det er sikkert godt, men det er fortsatt alkohol. Jeg elsker vin, men jeg drikker det ikke hver dag..

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: DenicaD

er det ikke rundt 16 enheter i uka som er på grensen til alkoholisme?

I boka mi står det 14, men det er jo ingen fasit.
Det kommer jo helt an på om man er glad i ølen eller om man er glad i rusen da...

Da er det sikkert 14[:)]

Jeg syns det var mye, men har og alkoholiker i familien[:o] Selv om h*n ikke MÅ ha det hver dag nå, så kan det gå fort til den tida da det skjer. Og da er det "for seint", iallefall mye vanskeligere å la det vær.

Jeg synes det var mye ja...

Men så skammer jeg meg om jeg tar en cider på 2,25% midt i uka også da...

ORIGINAL: Tøsa

er det ikke rundt 16 enheter i uka som er på grensen til alkoholisme?

I boka mi står det 14, men det er jo ingen fasit.
Det kommer jo helt an på om man er glad i ølen eller om man er glad i rusen da...

Da er det sikkert 14[:)]

Men uansett om det er 14 eller 16.. 1 halvliter øl regnes jo som 1,5 alkoholenhet. (1=0,33l)

Så med 3 halvlitere om dagen x 7 = 31,5 alkoholenheter i uka...[&:]

Jeg syns det var alt for mye til at det kun kan kalles "kos".

Back
Topp