Hva er minimum av klær man må ha til barna

Om du spørr min sønn. To bukser. Og to genser og to t-skjorter og en genser og sokker og truser til å holde til neste gang jeg vasker. Han går i samme klær til jeg beslaglegger og så i samme til det andre er vasket... Jeg oppfordrer til å bytte oftere og se på været.

Om du spør søstra hans "ca tusen av alt"

Reelt tenker jeg det avhenger jo av hvor ofte man vasket men en ukes forbruk pluss litt å gå på et nå greit.
Mine arver en del så vi kjøper ikke så mye akkurat. Litt sommertøy på denne tiden av året (også ender de med for mye når vi har med en sekk arvetøy hjem fra ferien) og yttertøy til vinteren står vi for. Og spesielle greier som festdrakt og sånn. Hverdags-tøy er nesten bare arvet eller bursdagsgaver. De har mer enn nok uansett.

Hvis du har tenkt å vaske klær ofte så kan man nok fint klare seg med 3-4 bukser, og 6 gensre? Kommer også Ann på årtid. Vinter blir klær våte. Sokker og truser må man ha litt av. 4-5 tskjorter?
Må ha varm genser, yttertøy også. Men hvis man har lite klær og vasker ofte er det greit med klær som kan gå i tørketrommel

Klær for en uke er greit syns jeg, også et par ekstra skift til å ha i bhg.
Tykk ull - to sett
Av sko så har vi et par av hver, og syns det holder. Ytterklær kommer kanskje litt an på alder, men to av hver er vel greit å ha. Vi har hatt ett sett med regntøy, en vanntett parkdress uten fòr og to vinterdresser. Syns det har holdt egentlig, men trenger vel en jakke til egentlig.

Liker ikke å ha for mye klær, så jeg kjøper helst ved behov

Hvis du har tenkt å vaske klær ofte så kan man nok fint klare seg med 3-4 bukser, og 6 gensre? Kommer også Ann på årtid. Vinter blir klær våte. Sokker og truser må man ha litt av. 4-5 tskjorter?
Må ha varm genser, yttertøy også. Men hvis man har lite klær og vasker ofte er det greit med klær som kan gå i tørketrommel
Jeg vil helst ikke vaske så ofte

Dem kunne sikkert skiftet tøy 1 gang om dagen i mange uker før det hadde vært tomt, ikke minstemann og eldste men dem andre.

Jeg vil helst ikke vaske så ofte

Jeg er også sånn som er nøye på sorteringen. Og vil ikke sette på en maskin med bare noen få små plass. Så da må det rett og slett være nok klær i den «fargen» som skal vaskes på samme program først.

Vi har også alt for mye :p

Men det jeg tenker vi må ha:

10 par bukser (4 joggerjeans/joggebukser, 4 jeans, 2 penere bukser)
10 gensere (2 hettegensere, 8 trøyer)
8 t-skjorter
2 skjorter
10 par sokker
10 boksere
5 ullsett
5 shortser
3 sett med yttertøy (skalltøy) (2 i bhg, 1 hjemme)
1 sett med fleece
5 (6) par sko (Goretex, joggesko, et par til penere bruk, tøysko/ sandaler, støvler)
2 jakker
1 vindfleece
2 luer til vår/høst
1 pannebånd
2 par votter
1 buff
2 sett tykkere ull
2 vinterjakke, 1 med bukse til utelek hjemme
2 vinterdresser
3 par vintersko (1 par til bhg, 1 par til hverdags, 1 par støvler med ullfôr)
2 par vintervotter
2 luer (1 hettelue, 1 vanlig)

1 sett med badetøy

Målet burde være et sted mellom dette og det vi har :p
Enig med deg :)
Men jeg ville endra noe smått i på lista de:
20 par sokker(vaskemaskinen spiser de og de blir tatt av overalt)
20 truser (orker ikke vaske sååå ofte)
7 ullsett

Syntes lista de var kjempe bra :p

Av yttertøy har vi
2 vinterdresser
2 sett med regntøy
1 softshell dress(som er vanntett)
Kommer til å ha softshell dressen, 1 sett regntøy og vinter dressen i barnehagen. Har en til softshell dress i en størrelse større hjemme som blir brukt ved behov.

Så har frøkna i tillegg 13 sett med ull
3 sett med tykkere ull(en heldress og to delte sett)
3 sett med fleece

Jeg er et surrehue så må ha nok, så det kommer til å bli liggende 5 skift i barnehagen, en fleecedress, et ulldress, pluss det hun har på når hun blir levert.

Men blir kun 1 vinterjakke her :p

Back
Topp