Hva er mild svangerskapsforgiftning

snappi

Elsker forumet
Hei!!! Jeg har et spørsmål til dere, når dere snakker om mild svangerskapsforgiftning, hva mener dere da..  Vet jo at ødemer og protein i urinen kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg jobber på sykehus, og har tatt urin-stix der for å kontrollere om jeg har hatt sukker i urinen, siden jeg hadde det en gang. (har forøvrig ikke hatt dette siden..) men i dag hadde jeg +1 på protein, og fingrene blir bare stivere og stivere for hver morgen.. har kontroll hos JM om en uke, men er usikker på om jeg ringe henne før.. Noen som har noen gode råd å gi en 1.gangsfødende???[&:]

Jeg svarte deg i den andre tråden også.. men her er det igjen:

Jeg ville kontaktet jordmor eller føden for sikkerhets skyld, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.
Som regel har man høyt blodtrykk i tillegg til proteinen, så de bør få sjekket det også på deg.
Lykke til og hold oss oppdatert.

Takk for svar, er så vanskelig å vite når man skal ringe synes jeg, for man vil jo ikke virke hysterisk heller...får få samb. til å måle blodtrykket mitt senere (vi har blodtrykksapp hjemme..fikk av mamma, som hadde fått det av en bekjent..litt artig å ha) så får jeg sove på det til i morgen og vurdere om jeg skal ringe Jm da...

Synes ikke du skal være bekymret for å virke hysterisk, det er alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Jordmor, lege og føden er der for deg og barnet. På føden har de bedt meg ringe når som helst, de sa "husk vi bryr oss om deg" .. de er nå litt søte da [:)]
Dersom du føler deg usikker eller bekymret skal du alltid ringe.

Lykke til.

Back
Topp