Hva er mest sikkert?

Millan89

Flørter med forumet
Hva synes dere er mest sikkert når man skal regne ut termin?

Første dag i siste mens, eller selve datoen man vet at man hadde sex?

I mitt tilfelle vet jeg datoen på begge deler ovenfor, noe som gjør at jeg får to forskjellige termindaoter - men de har kun to dagers mellomrom, så det er jo ikke snakk om så mye forskjell.

Da jeg var hos legen regnet han kun ut første dag i siste mens, og jeg var altfor flau til å spørre min unge og kjekke lege om det var bedre/mer sikkert å regne ut fra selve datoen hvor jeg hadde hatt sex (jeg hadde garantert rødmet som en tomat hvis jeg hadde turt å spørre, hehe!)

Vel.. det spørs jo.. kanskje du er en av de som har 28 dagers syklus og med el midt i mellom (og da er menstermin riktig) og kanskje er du blant dem som har el tidlig eller seint.. Og i ytterste tilfelle kan befruktningen skje så seint som 5-6 dager etter siste samleie, (men det er da i ytterste fall) og med ganske stor sannsynlighet de første 2-3 dagene etter samleie.. Så siste dag for sex, tja, hvis du er veldig heldig å ha hatt el akkurat den dagen, ja.. Men.. når det skiller så lite har det jo egentlig ingenting å si ;)

Første dag i siste mens! Sperm kan leve i opp til 7 dager inni deg! Hadde du testet etter el hadde det vært det sikreste. Men uansett så er det jo ikke lenge til ordinær ul og det er jo da man får endelig termin :)

Back
Topp