Hva er meningen med ctg?

Lillemirakel

Glad i forumet
Jeg har kjent litt lite liv i fra prinsen de siste dagene, og i går tok det kaka når jeg ikke kjente et eneste dult før laaangt utpå formiddagen :/ men før dette var jeg hos jordmor å fikk ctg(?) og hun skulle sjekke hvor mye lillegutt rørte seg på femten-tjue minutter. Jeg fikk en knapp jeg skulle trykke på hver gang jeg kjente en bevegelse. Ikke èn gang i løpet av registreringen rørte han seg. Hjerteslagene var fine da, bare litt høy puls innimellom.
Det rare er at jeg ble bare sendt hjem igjen? Er dette rart når han ikke ga et eneste spark fra seg under ctg'n? :/

* Termin 310813*
*sladrer med sønnfødt20.12/11*

På ctg kan JM "se" bevegelser du ikke kjenner. Registrering med knapp er et tillegg som viser hva som registreres som bevegelse av deg. Når de tar 15-20min med ctg, kan de lese av hjertemønsteret over en lang nok tid til å kunne se om bebis er stresset, for rolig, ujevn etc. Det er faktisk et bedre verktøy enn UL akkurat når det gjelder å se om bebis har det bra ved lite bevegelse. Du kan nok slappe av når JM mente det var greit!!

Gutten vår er også stille til tider. Han sparker ofte mot ryggen min og det kjenner jeg ikke. Jm har forklart at på ctg hørtes bevegelser ut som plutselig støy mellom hjertefrekvensen eller at pulsen går opp :)

På ctg kan JM "se" bevegelser du ikke kjenner. Registrering med knapp er et tillegg som viser hva som registreres som bevegelse av deg. Når de tar 15-20min med ctg, kan de lese av hjertemønsteret over en lang nok tid til å kunne se om bebis er stresset, for rolig, ujevn etc. Det er faktisk et bedre verktøy enn UL akkurat når det gjelder å se om bebis har det bra ved lite bevegelse. Du kan nok slappe av når JM mente det var greit!!

*puste lettet ut*

* Termin 310813*
*sladrer med sønnfødt20.12/11*

har gått til vekst ktr da frøken er litt liten. har da hatt både ul og ctg. ble forklart at de vil se at pulsen varierer, det er tegn på at knøtte har det bra. og de ser at knøtte beveger seg også uten at man kjenner det.

Back
Topp