Hva er lurt/ ikke lurt??

Jet

Andre møte med forumet
Eg går på Zumba 1 gang i uken (trener utenom også), og det er veldig høg intensitet og veldig brå og harde bevegelser. Lurer på om dette er lurt eller om en bør vente til etter uke 12 før gjør så krevende øvelser. Kan dette påvirke eller framskynde SA. Er så redd for det. Er i uke 9 + 4.

Jeg hadde nok stått over. Men er jo mange som trener og står på og er riktig så flinke uten at det skjer noe. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg heller fulgt magefølelsen.

Tror det er lurt å følge magefølelsen. Jeg hadde nok fortsatt å trene, for det er jo bare sunt:) Men når du sier at du blir redd for sa av det ville jeg kanskje droppa akkurat det. Når det er sagt er jo brå bevegelser og sånt som kan føre til fall mer skummelt senere i svangerskapet etter at fosteret ikke ligger så godt beskyttet lenger:) phibonacci her spiller jo innebandy;)

ja er litt redd. Får litt panikk når eg hører om alle som mister. Har 2 barn fra før og har aldri hatt problem med SA. Men denne gangen er eg veldig redd for at det skal skje noe. Vil nådig risikere noe. Har ikke kontaktet jordmor eller lege enda, men kansje eg skal gjøre det?? De andre gangene har eg fått beskjed å ringe igjen når eg er 12 uker på vei. Men føler for å gå før denne gangen.

Forrige gang trente jeg veldig hardt og mistet. Derfor har jeg holdt meg unna all trening fram til i dag faktisk denne gangen. Men jeg aner ikke om det er derfor jeg mistet. Det skal jo være veldig bra med aktivitet i svangerskapet.
Bestilte meg en treningsdvd for gravide på amazon i dag jeg. Nå som vinteren snart kommer har jeg vanskligere for å komme meg ut og trene.

Dragemammaen skrev:
 phibonacci her spiller jo innebandy;)

Stemmer. Sist i går. Synes det er kjempegøy og har fått grønt lys hos jordmor på det så lenge jeg orker. Så lenge man er frisk og ikke i noen risikogruppe er det bedre med fysisk aktivitet enn bare sofaen. Var litt nervøs i begynnelsen, men er ikke det lenger :) Har av og til lyst til å skrike mens jeg feks står foran mål (ja, jeg blir litt gira) "ikke skyt på meg, jeg er gravid!", men det er jo ikke offisielt, og målet rekker meg til litt over knærne, så er jo beina som evt får et blåmerke ;) hehe
Trener du andre ting i tillegg så er det jo ikke verre enn at du står over dette en periode til du har fått det sjekket ut med lege/jm, men tror nok ikke det skader voldsomt heller. Men følg magefølelsen!! Den er den beste guiden vi har for øyeblikket :)

Lykke til flinke treningsjenter! :)

Back
Topp