Hva er lettest å strikke??

Blåveispiken

Glad i forumet
Ja, dere leser rett ;) hihi... har egentlig veldig lyst til å lære meg å strikke..
Har jo strikket obligatorisk ørevarmer på barneskolen uten at det ble noen stor suksess.. hihi..

Tips til noe som man kan prøve seg på som er litt morsomt og ikke så stort prosjekt ???

Ellers noen tips til strikking?

Teppe eller skjerf er jo lettvint [:)][8D]

firkanttøffler!!

http://moatrolla.blogspot.com/2007/11/firkant-tfler.html

Det letteste må jo være noe som bare er rett/vrangt da! Et teppe eller noe sånt! Men jeg har ikke tålmodighet til sånt.. Tar så lang tid! Hehe. Jeg har strikket mest babyluer. Masse oppskrifter på www.garnstudio.com og www.ravelry.com

Det er ikke vanskelig å strikke etter engelske oppskrifter heller, for det finnes ordlister med alle uttrykkene.

Good luck! Strikking er GØY!

garnstudio.no har strikkevideoer [:)] Veldig kjekt om du vil lære noe nytt eller er usikker på noe.

Pulsvarmere er jo kjempelett, du bare legger opp 20 eller flere masker på en tynn pinn med passende tråd og strikker vanlig til den er lang nok til at du kan sy den sammen rundt håndleddet.  Tror jeg brukte pinne 2 eller 2,5 og garn som passet til pinne 2,5-3,5.

Er ellers endel oppskrifter på garnstudio, tovede tøfler er lett, de strikkes flatt og sys sammen, og når de toves så skjules evt feil [;)]

Et litt større prosjekt, men enkelt, er helseteppe i ull. Tror jeg bruker rundpinne 4 (lang type). Legg opp 3 masker og så legger du bare til en maske på slutten av hver pinne. Når du syns sidene er lange nok så feller du bare av en maske for hver pinne du strikker til du har 3 igjen, da avslutter du [:)]

Tovet-votter....alle feil kommer bort[8D][8D]

Tusen takk for alle linker og tips :)
Får se om jeg får meg noen strikkepinner og et garnnøste etterhvert da :)

Tova sitteunderlag.

Back
Topp