Hva er klart?

ECB

Glad i forumet
hvor mye av babyutstyret har dere gjort klart? her ligger enda klærne i en plastkasse, senga, bilstol og større ting står enda i eskene. og sengklærne er ikke tatt ut av pakkene. mannen min ønsker og gjøre dette klart mens jeg er på sykehuset. har noen av dere taklet og ikke få gjort allt klart i forkant? kjenner det verste for meg er at det messt sannsynlig blir "feil" system i skuffer og slikt:S

Tøff mann du har - min hadde aldri turt å foreslå sånt..! :) Men fint initiativ fra hans side da.

Her er vel egentlig det aller meste klart (termin 8.okt); klær er vaska og ligger i kommoden sin, senga er redd opp og brodert babyteppe lagt over (må jo pynte!), lekegrinda står på stua slik at hunden skal bli vant til den før det kommer en skrikerunge oppi, og stellebordet står på badet. Vogna står ferdig montert med voksipose i kjelleren.

Det som gjenstår er å organisere stellebordet (nå ligger alle produkter (kremer, bleier, ammeinnlegg osv) bare kasta oppi badebalja), samt å montere bilstolen i bilen. Den bilstolen er vel det eneste jeg har overlatt 100% til min bedre halvdel, men jeg redd jeg kjem til å begynne å mase om den ikke er montert (eller i allefall I BILEN) når det gjenstår bare ei ukes tid til termin..

Nå skal det sies at jeg til vanlig er desperat på å ha "alt i orden" i god tid - og de derre redebyggehormonene har jo ikke akkurat gjort meg mer avslappa på den fronten.. :)

Nesten det samme som "Lillemy123".

Vugga er reid opp, vogna står klar (i stua faktisk..) med lammeskinn og dundyne. Klær er vasket og brettet sammen - lagt i stellekommode.

Men hyllene over stellebordet er ikke hengt opp, så jeg har ikke ordnet til stellesakene enda. Bilstolen er heller ikke montert i bilen. Regner med mannen gjør det når vi skal dra hjem fra sykehuset.

Til meg var det også behovet for å gjøre noe. Gjøre det selv. Fikse og ordne. "Bygge rede" - som det så fint heter. :) Men alt er jo ikke klart. Jeg aner jo faktisk ikke om det er ting som jeg burde hatt klart - førstegangs her. Men jeg tenker at mye kan fikses når babyen er kommet.

Vi har ikke kjøpt babycall, brystpumpe eller flasker. Jeg har en AVENT-flaske jeg fikk i gratis babypakke. Tenker at jeg bare må kjøpe sånt hvis det blir sånn at man får litt problemer med ammingen. Selv om jeg har hørt at det er lurt å ha brystpumpe fra starten.. Får se om jeg kjøper det i de nærmeste dagene :)

Her er også so og sei alt klart, kleda e ferdig vaska og komt på plass i kommoden, fått opp nye hyller på badet over stellebordet og fått sortert på plass stelleprodukta. Senga montert (ikkje lagt på sengekle, venta heilt til det nærma seg). Vogga har eg heller ikkje fått på plass, leverte den til min bestemor som skulle male den, den e no ferdig malt, men venta på en siste finish med litt pussing så den ser slitt ut. (so rekna ikkje med det er så lenge før eg får den på plass. Også gjenstår det å montere bilstolen, men det gjer mannen mens eg ligge inne. Vogna er berre å ta ned fra loftet, den er heilt ny, og før vi sette den vekk, pakka eg den fint inn i laken så den ikkje skal støve ned ;)
So no føle eg det egentlig er berre å vente på at nurket skal komme ;)

Nå er klærne vasket og lagt i stellekomoden på badet. For det meste arvegods egentlig så kommer nok til å kjøpe inn litt til... :)  Har jo fått div i disse babypakkene som jeg mangler å sortere litt ;) Så var jeg på Biltema i dag og kjøpte stativ som babyen ligger i i badebaljen, og badebalje er klar. Smokker har jeg faktisk også kjøpt inn! Vogga står i stuen med skinnfell som babyen skal ligge på. Bilstolen monterer pappaen når vi skal hjem fra sykehuset. Helt ny emmaljunga vogn står klar i kjellerstuen :)
Mangler seng (og sengetøy...) men den skal vi kjøpe på IKEA neste uke, og en "kos" som kan følge babyen i sengen.... Ellers begynner vi å komme på plass.

Tror jeg har alt klart nå. Fikk kjøpt den siste lille tingen til vogna og en ulldress som lillegutt skal ha på seg når vi reiser hjem i går. Men så er det bare seks dager igjen til planlagt keisersnitt. Gjenstår egentlig bare å pakke bagen :)

Her er alt klart!
Driver hele tiden og pønsker ut nye ting jeg "må ha", selv om de ikke er nødvendige i det hele tatt.. Blir dyrt i lengden

Elvira25 skrev:
Her er alt klart!
Driver hele tiden og pønsker ut nye ting jeg "må ha", selv om de ikke er nødvendige i det hele tatt.. Blir dyrt i lengden

Oh, glad det ikke bare er meg. Jeg har GARANTERT alt som trengs i hus, hvertfall for de første ukene (antagelig frem til jul, med unntak av bleier). Men likevel kjemper jeg hardt mot trangen til å kjøpe "litt mer klær, i tilfelle", og ikke minst MiniMonkey Babysling (har veldig lyst på den!). Og reiseseng, det burde man jo virkelig ha MED EN GANG? For ikke å snakke om at scrapbooka som jeg skal fylle med bilder fra første året, den trenger jeg jo på plass allerede før ungen er født.. Blir helt oppgitt over meg sjøl innimellom..

Her har vi det meste på plass. Jeg har vasket en del klær og sengetøy. Sengen er hentet frem (ikke skrudd sammen), har kjøpt ny madrass og barnevogn. Bilstol og vugge skal vi få tilbake/låne fra min bror. I dag hadde jeg siste dag på jobb, og i morgen skal sykehusbagen pakkes :-).  Småen må gjerne komme snart...

Jeg hadde nok blitt litt stressa tror jeg. Lider også av ting-på-min-måte-syndromet, samt at jeg føler også for å bygge rede. Jeg hadde kommet til å ihvertfall spurt om vi kunne dele på det, for han vil vel ikke være hjemme å vaske klær når han har fått en ny baby å kose med?? ;) Så kunne heller noe vært igjen til kvelder hvor jeg og baby er på sykehuset... ((Men hvis du har en mann som har fått akutt behov for å vaske klær, er vel det egentlig ikke noe en skal kimse bort heller))

Vi har klargjort alt som er absolutt nødvendig, i følge oss selv - vel og merke.. Hehe. Det handler vel mer om at vi er så spente og kjenner at vi trenger å roe ned nerver og bare konsentrere oss om hva som skal skje, som fødselen..
Er i tillegg sykemeldt, så alle barneklær er vasket, brettet og sortert, stellebord er klart, seng er montert og etterhvert beveger bilsetet seg ut i bilen også. Ikke med det aller første, men når det nærmer seg.. Er bikket 34 uker, så vi har fortsatt god tid - men som sykemeldt, ble jeg ekstra giret på redebygging.. Hehe. Burde vel pakke fødebag etter hvert også..

37 uker i morgen, magler et bad, kommer og legger gulv til uken, ellers skal min mann fikse resten selv :)

Så har jeg kjøpt en genial brukt stellekommode, den må vaskes, grunnes og males, og nye bein og knotter skal den få :) Så den begynner jeg på i morgen tenkte jeg... 

Får male i garasjen der er det god gjennomtrekk ;) 

Gullklump skrev:

37 uker i morgen, magler et bad, kommer og legger gulv til uken, ellers skal min mann fikse resten selv :)

Så har jeg kjøpt en genial brukt stellekommode, den må vaskes, grunnes og males, og nye bein og knotter skal den få :) Så den begynner jeg på i morgen tenkte jeg... 

Får male i garasjen der er det god gjennomtrekk ;) 

Du er tøff da, som går på maleprosjekt nå :) Jeg drev med det for noen måneder siden, men bekkenet sa ifra på kvelden for å si det sånn... Husk gode arbeidsstillinger og masse pauser :) Lykke til!

Jeg plasserte alle klær og sånn i forrige uke. Har gradvis de siste ukene gjort klart gutterommet til eldstemann og gjort om på badet med nytt veggmontert stellebord. KJøpt inn det siste vi trenger av stasj og sånn. Med førstemann sto noen ting igjen å gjøre da fødselen startet. Slik som å montere senga, pakke ut bilstol, hente vogn o.s.v.... Sambo koste seg veldig med å klargjøre de siste tingene mens knerten og jeg var på sykehuset, så noe må vel få stå igjen denne gangen også, hehe:)

Back
Topp