Hva er kjekt å ha hos besteforeldre som bor langt borte?

RoXXy

Betatt av forumet
Jeg har tenkt til å fortelle at jeg er gravid til min far og hans kone når jeg skal besøke dem i Norge om litt over 3 uker.
For de som ikke kjenner igjen brukeren min, så har jeg skrevet før at jeg bor på Gran Canaria.

De har akkurat flyttet inn i ny leilighet, og for å fortelle om graviditeten på en morsom måte hadde jeg tenkt til å kjøpe en "innflytningsgave" til dem som kan være et hint om at en baby er på vei.
Det er for øvrig deres første barnebarn.
Ser for meg en smokk, babyteppe eller noe slikt.

Så tenkte jeg at i stedet for å bare kjøpe noe på måfå, er det kanskje en bedre ide å kjøpe noe som barnet allikevel kommer til å trenge når vi kommer på besøk de første årene.
Vi kommer sikkert til å reise til Norge noen ganger i året, men ikke mer enn det heller, tror jeg.

Så hva tror dere?

Hva er kjekt å ha stående hos besteforeldre til babyen/barnet?
Da tenker jeg mest utenom veldig store ting som seng etc, men mer av småting.

Seng var det første som slo meg da, for det er greit å slippe reiseseng når det er så stor avstand og man kanskje drar med seg mye uansett (og sånn er det jo å reise med småbarn) og kanskje et sted man er mer enn en sjelden gang. :)

Alternativt kanskje en lekekasse, besteforeldre burde ha en slik stående som barna som er innom kan dra fram, og kanskje en leke eller noe innhold?

Stellematte er jo også rimelig og kjekt å ha der man er ofte. Vi bruker den enda av og til til sjuåringen, hvis det svir i rompa og vi må hjelpe til med å vaske/smøre. :p Like greit å stelle på gulvet, så slipper man å være redd for at barna skal trille i gulvet, og den vi har er såpass flat at det ikke gjør noe om beina henger utenfor :p

Seng var det første som slo meg da, for det er greit å slippe reiseseng når det er så stor avstand og man kanskje drar med seg mye uansett (og sånn er det jo å reise med småbarn) og kanskje et sted man er mer enn en sjelden gang. :)

Alternativt kanskje en lekekasse, besteforeldre burde ha en slik stående som barna som er innom kan dra fram, og kanskje en leke eller noe innhold?

Stellematte er jo også rimelig og kjekt å ha der man er ofte. Vi bruker den enda av og til til sjuåringen, hvis det svir i rompa og vi må hjelpe til med å vaske/smøre. :p Like greit å stelle på gulvet, så slipper man å være redd for at barna skal trille i gulvet, og den vi har er såpass flat at det ikke gjør noe om beina henger utenfor :p

Takk for ideer!
Kanskje stellematte kan være noe!
Eller innhold til lekekasse. Så kan jeg eventuelt kjøpe selve kassen til dem senere.
De kommer sikkert til å gå bananas og begynne å handle selv også:D

Blir vanskelig for meg å kjøpe noe veldig stort tror jeg.
Kommer liksom rett fra Gran Canaria, og ser for meg at jeg blir å fortelle nyheten ganske kjapt, før jeg rekker å gå på shopping i Norge:p

Kjøp en barnebok og et puslespill, tar ikke stor plass og de skjønner nok greia :-)

Back
Topp