hva er grunn til høyt symfysemål?

Tjolahopp

Elsker forumet
dere som er gravide for 2.gang - når stabiliserer symfysemålet seg?

på arket er jo den rød linja som viser gjennomsnittet - den "skraverte" grønne delen som viser normalen... og jeg ligger et hakk oppforbi der igjen [8|]

har gjort det begge gangene de har målt (i denne graviditeten), så regner med det er pga at jeg nettopp var gravid. men skal ikke dette stabilisere seg snart da?

hva kan være andre årsaker til høyt symfysemål?

Jeg var gjennomsnitt med mi første, men lå godt over det grønne feltet denne gangen. Hvorfor vet jeg ikke. Panikken for å få et stort barn meldte seg fort, men Mia var bare 3600 og 51. Og det er 9 år siden jeg gikk gravid...

hehe, takk... håper det detter ned igjen etterhvert, ellers får jeg mase på en måling på ul når fødselen nermer seg [:)]

ORIGINAL: Lena83

hadde sky høye SF mål på begge men det var pga at jeg "bar magen høyt" 

min kommer allerede borti ribbeina av og til når jeg sitter, så vet jeg har den høyt oppe... men kan det være så enkelt som at det er årsaken?

hvis en har stor baby i magen,-vil magen være høy da, eller stå mer ut?

jeg har ligget over det grønne feltet ved begge.. har også to tette svangerskap. Men forrige mann var 2958gram 3 uker før termin og var helt på gjennomsnittet på vekstkontrollene i svangerskapet(ul).. Mens denne gang ligger jenta 18 % over normalen på ul..

Back
Topp