Hva er greit?

Linnis

Glad i forumet
Lurer bare på hva dere tenker nå i disse tider i forhold til din bedre halvdel og alkohol? Kjenner jeg begynner å føle meg ganske nærme slutten og at ting faktisk kan skje når som helst, kjenner mye på det å ha min kjære mest mulig i nærheten og i skikket stand til å kunne ta seg av både det ene og det andre. Ikke det at han er noe partyboy av den slag, men vi er bedt på innflyttingsfest til naboen i kveld, for min del blir jeg hjemme sammen med snuppa mi på 5, men usikker på hva han selv tenker da han sier han ikke orker noe drikking og ikke minst være fyllesjuk, føler vel litt det samme på at jeg er "såpass" gravid også nå. Men på samme tid har jeg sagt til han at han kan jo bare ta seg en tur, vil jo ikke nekte han noe...får bare bruke sunn fornuft. Så har dere noe synspunkt når deres kjære bør droppe alkoholen i forhold til hvor langt dere er kommet for sikkerhetens skyld? Lufter bare disse rare tankene mine nå :-)

Jeg er i uke 37 når kjæresten min skal på julebord med jobben 12. Desember. Da har jeg sagt at han får drikke maks 2 øl og må sjekke mobilen hele tiden og være tidlig hjemme. Ikke noe byn for å si det sånn! Og har sagt at hvis jeg prøver å kontakte han og han ikke svarer så kommer det til å klikke for meg :p
Han blir sutrete for det nå, men tror ikke han kommer til å være det når vi er i uke 37.
Jeg har og sagt at når han er på jobb eller er å skater så må han sjekke mobilen hver halvtime fra desember av :p
Jeg er redd for at fødselen kommer til å skje veldig fort og jeg kommer ikke til å tilgi han for å ikke være tilgjengelig og ikke være der for meg og kanskje gå glipp av fødselen. Jeg er kjempe redd for det.
Men jeg sier ifra at jeg trenger han her hos meg de dagene jeg er ekstra sliten. Og han er som regel med meg :)
Hvis han skulle dratt ut i dag så hadde det nok vært greit så lenge han ikke drakk seg full og var tilgjengelig og ikke var sein hjem :)

Jeg er i uke 37 når kjæresten min skal på julebord med jobben 12. Desember. Da har jeg sagt at han får drikke maks 2 øl og må sjekke mobilen hele tiden og være tidlig hjemme. Ikke noe byn for å si det sånn! Og har sagt at hvis jeg prøver å kontakte han og han ikke svarer så kommer det til å klikke for meg :p
Han blir sutrete for det nå, men tror ikke han kommer til å være det når vi er i uke 37.
Jeg har og sagt at når han er på jobb eller er å skater så må han sjekke mobilen hver halvtime fra desember av :p
Jeg er redd for at fødselen kommer til å skje veldig fort og jeg kommer ikke til å tilgi han for å ikke være tilgjengelig og ikke være der for meg og kanskje gå glipp av fødselen. Jeg er kjempe redd for det.
Men jeg sier ifra at jeg trenger han her hos meg de dagene jeg er ekstra sliten. Og han er som regel med meg :)
Hvis han skulle dratt ut i dag så hadde det nok vært greit så lenge han ikke drakk seg full og var tilgjengelig og ikke var sein hjem :)
Akkurat det jeg tenker også at det skal jo gå greit i dag, men samtidig så må han være såpass at han er tilgjengelig om det skulle være noe. Men det er enten eller med han her i gården..han tar seg ikke akkurat et par pils han fyren her når han først drikker:facepalm: vet jo innerst inne at jeg ikke føder i dag men samtidig trenger jeg å føle den tryggheten i disse tider og har aldri orka å hatt med meg en som var beruset på fødselen det hadde vært så nedtur. Kan jo heller ikke gå å tenke det verste men ikke lett i disse hormonelle tider:arghh::joyful:

Her i huset er det fint lite drikking uansett, så det er ikke noe problem (mannen var på lønningspils i går med cola og storkoste seg;-) ). Er nok heller ikke så redd for at han ikke skal være tilgjengelig, er alltids noen i nærheten, men det har nok sammenheng med at jeg ble satt igang over termin sist og da gikk jo alt veeeldig rolig for seg. Men tenker det at når det kommer til sluttfasen av graviditeten, så bør mannen/samboer/kjæreste uansett respektere våre meninger. Trenger vi å ha dem lett tilgjengelig og helst i nærheten, så er det der de bør være;-)

Akkurat det jeg tenker også at det skal jo gå greit i dag, men samtidig så må han være såpass at han er tilgjengelig om det skulle være noe. Men det er enten eller med han her i gården..han tar seg ikke akkurat et par pils han fyren her når han først drikker:facepalm: vet jo innerst inne at jeg ikke føder i dag men samtidig trenger jeg å føle den tryggheten i disse tider og har aldri orka å hatt med meg en som var beruset på fødselen det hadde vært så nedtur. Kan jo heller ikke gå å tenke det verste men ikke lett i disse hormonelle tider:arghh::joyful:
Jeg skjønner akkurat hva du mener! Han her sier at han skal bare ta seg to øl og plutselig har han drukket mye mer. Spesielt hvis han blir spantet på (som skjer på julebordet)! Og det er det jeg stresser med. Men jeg kjenner jeg blir skikkelig hissig. Så kommer sikkert til å si at hvis han drikker mer enn avtalen så kan han glemme å være med på fødselen så tar jeg heller med meg mamma eller en venninne. Sånn at han forstår alvoret. Og da mener jeg uansett om han er hjemme og tilregnelig eller ikke. For det er såååå latterlig at det skal være et problem å holde seg unna alkohol så langt ute i svangerskapet.

Jeg har ikke smakt alkohol siden påske og det har ikke vært nooooe problem når man har en sånn premie i vente <3

Helt klart, verdt å holde seg tilgjengelig når man har en slik premie i vente<3 frister meg overhode ikke selv den alkoholen selv om jeg ikke har noe valg. Han hadde nok også ikke tilgitt seg selv om han hadde gått glipp av noe så spesielt som en fødsel er, er jo som å bli forelsket i hverandre på nytt etter en slik opplevelse husker sist for fem år siden svevde vi jo på skyene etterpå og jeg er så takknemlig for at han var der hos meg og mamma da såklart hihi, men denne gangen blir det bare han som er med så da er det bare å være beredt:hilarious:

Ja jeg kjenner jeg gleder meg veldig! :) og det vet jeg at kjæresten min også gjør. Han gleder seg nesten mer enn meg og sier han vil ikke gå glipp av det for noe annet i verden.
Men for både meg og han så er det vanskelig å skjønne at det faktisk skal skje :p Hehe

Ikke noe tema for diskusjon engang her i huset. Han kan fint ta seg en øl eller to hjemme, i jula nekter jeg han ikke å ta et glass vin eller øl på julaften, men når vi skal bort 1. Juledag og nyttårsaften for han værre edru og kjøre. Hvis fødselen starter og han har tatt en øl hjemme så blir han edru lenge før vi må dra på sykehuset :) Han har ikke interesse av å drikke noe mer enn et par øl heller, er over det stadiet.

Ikke noe tema for diskusjon engang her i huset. Han kan fint ta seg en øl eller to hjemme, i jula nekter jeg han ikke å ta et glass vin eller øl på julaften, men når vi skal bort 1. Juledag og nyttårsaften for han værre edru og kjøre. Hvis fødselen starter og han har tatt en øl hjemme så blir han edru lenge før vi må dra på sykehuset :) Han har ikke interesse av å drikke noe mer enn et par øl heller, er over det stadiet.
Hadde han vært av den typen som bare hadde kunne tatt seg en øl eller to hadde det vært en helt annen sak, men har sjeldent gjort det etter de 7 årene vi nå har vært sammen, når han først drikker blir det dessverre all in for å si det mildt. Aldri nektet han noe, men stresser vel også litt ekstra i disse tider;-)

Ja jeg kjenner jeg gleder meg veldig! :) og det vet jeg at kjæresten min også gjør. Han gleder seg nesten mer enn meg og sier han vil ikke gå glipp av det for noe annet i verden.
Men for både meg og han så er det vanskelig å skjønne at det faktisk skal skje :p Hehe
Er helt fantastisk!<3

Hadde han vært av den typen som bare hadde kunne tatt seg en øl eller to hadde det vært en helt annen sak, men har sjeldent gjort det etter de 7 årene vi nå har vært sammen, når han først drikker blir det dessverre all in for å si det mildt. Aldri nektet han noe, men stresser vel også litt ekstra i disse tider;-)
Gubben kan ta en skikkelig rotbløyte et par ganger i året, men han mister lysten på det også for nå som han snart er nærmere 40 enn 30 så blir han forferdelig dårlig :p Han hadde aldri gjort det i disse tider da, det tør han ikke

Her tar jeg det med knusende ro. Vil han ta seg ei øl eller en fest så gjør han det, men jeg vet han har antenner nok til å ikke gjøre det når fødselen nærmer seg, så her er ikke det et tema en gang. Han drikker fint lite når jeg er gravid uansett, det samme gjorde han sist gang. For lite spør du meg :p
Han har til og med avlyst alle jobbreiser i januar, selv om jeg sier han kan dra.

:joyful:
Her tar jeg det med knusende ro. Vil han ta seg ei øl eller en fest så gjør han det, men jeg vet han har antenner nok til å ikke gjøre det når fødselen nærmer seg, så her er ikke det et tema en gang. Han drikker fint lite når jeg er gravid uansett, det samme gjorde han sist gang. For lite spør du meg :p
Han har til og med avlyst alle jobbreiser i januar, selv om jeg sier han kan dra.
Her har det vel heller vært motsatt, at han har både drukket og reist ganske mye på fotballturer mens jeg har vært gravid så, fAktisk påvei ut dørene for å dra på festen nå da så får vi se hvordan det ender ;)

Jeg sier til samboeren at hvis han vil ta seg en tur ut så må han bare gjøre det, selv om jeg kanskje vil at han skal være tilgjengelig, så har jeg også forståelse for at det er viktig for han å komme seg ut og treffe folk, lufte seg litt, dette påvirker forholdet bare positivt, og han bruker ikke å drikke sånn kjempe mye. Så jeg har sagt til han at hvis han vil så må han bare dra på den konserten som er ca 3 uker før termin, sånn at 1 av oss 2 får være med på den. Og hvis han drar, så vet jeg erfaringsmessig at han tar tlf hvis jeg ringer :)

Her har jeg ikke lagt meg oppi at han ikke skal drikke eller feste som han ønsker. Ikke at han er en festløve, men uansett. Så lenge han sjekker mobilen, så er det ok for meg. Tenker at uansett om fødselen starter, så er han ikke langt unna akkurat.

Gubben spør pent hver helg om det er ok å ta en tur å møte "gjengen" (annenhver helg er det quiz som han deltar i eller leder også) og der veit jeg hvem som er rundt han, jeg veit han ikke drikker mye, og jeg veit han følger med på mobilen. Ber jeg han om å la være, vil han nok høre på meg, men det tar jeg med ro enn så lenge :) Jeg gruer meg mer til å måtte minne mine svigerforeldre om å unngå at begge drikker vin når det nærmer seg, for de må hit sporenstreks for å passe på jentungen! Og vi må vel inngå en slags avtale. Ser for meg om jeg skulle føde og både gubben og svigerforeldre har fått noe innabords. Da blir jeg nok passe stressa! :p

Gubben spør pent hver helg om det er ok å ta en tur å møte "gjengen" (annenhver helg er det quiz som han deltar i eller leder også) og der veit jeg hvem som er rundt han, jeg veit han ikke drikker mye, og jeg veit han følger med på mobilen. Ber jeg han om å la være, vil han nok høre på meg, men det tar jeg med ro enn så lenge :) Jeg gruer meg mer til å måtte minne mine svigerforeldre om å unngå at begge drikker vin når det nærmer seg, for de må hit sporenstreks for å passe på jentungen! Og vi må vel inngå en slags avtale. Ser for meg om jeg skulle føde og både gubben og svigerforeldre har fått noe innabords. Da blir jeg nok passe stressa! :p
Hehe ser den:joyful:

Back
Topp