Hva er greit å arve, og hva skal man unngå?

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Skal til hjemplassen min i helga, og gå gjennom esker, sekker, boder og kott fylt av både klær og utstyr siden jeg og søskenene mine var små. Vet det er mange som diskuterer hva som er greit å arve/kjøpe brukt, og hva man helst skal skaffe nytt. F.eks. bør man unngå brukte sko og madrasser.

Hva tenker du om det?

Jeg ville ikke arvet sko, madrass og dyne. Noen dyner kan vaskes på 60 grader i maskin, da er det i orden synes jeg. I alle fall så lenge det er av nær familie man arver. Her skal f.eks. den lille ta over storesøster sin dyne da hun kommer til å få ny og større til høsten :)

Ellers kan man jo arve alt av klær og leker. Har funnet frem de av mine babyleker som har vært hele og fine, vasket dem godt, og gitt dem til snuppa. Hjemme hos mamma står den gamle sprinkelsengen min slik at hun har et sted å sove når vi er på besøk der. Koselig synes jeg, å bruke det jeg selv hadde som liten :)

Man kan fint arve pensko osv, sko som ikke blir brukt så ofte. Kun sko som er blitt brukt daglig man ikke skal arve.
Ellers som det skrives over her, ville jeg ikke arvet dyner o.l.
Eller ammeBHer eller ammeinnlegg som noen prøver å prakke på meg.. :p

Man kan fint arve pensko osv, sko som ikke blir brukt så ofte. Kun sko som er blitt brukt daglig man ikke skal arve.
Ellers som det skrives over her, ville jeg ikke arvet dyner o.l.
Eller ammeBHer eller ammeinnlegg som noen prøver å prakke på meg.. :p

Ammebher og ammeinnlegg, ja. Nei, det ville ikke jeg heller ha arvet :P
Er det virkelig noen som prøver å prakke det på deg?

Unngå det som er nevnt, ellers er det meste greit, tror jeg :) å arve er helt supert, både for lommeboka, nostalgi og så mye annet :) bilsete er forresten heller ikke lurt å få/kjøpe billig, med mindre du kjenner tidligere eier og vet det ikke har vært gjennom ulykke el.. Pluss at det fortsatt er godkjent, selvfølgelig :)

Ammebher og ammeinnlegg, ja. Nei, det ville ikke jeg heller ha arvet :p
Er det virkelig noen som prøver å prakke det på deg?
HEhe.. Ja, er noen som har nevnt det.. Og vanligvis er det vanskelig å si nei til å arve ting, men DER går grensen altså! Hehe.. Må jo le litt også. Vet ikke helt om de tuller med det eller hva som ligger bak, men jeg skjønte det ikke som en tull i alle fall :p
(kan jo for så vidt være at det er ubrukt også, selv om det ikke ble nevnt)

Det meste kan vel arves mener jeg,..noe skal man kanskje være litt obs på,...uten at jeg spesifiserer hva..noen mener det er greit og arve madrass etter søsken,andre ikke osv.. man velger det som blir rett for seg tenker jeg :-) men en hauggammel godt brukt madrass hadde jeg aldri arvet da ;)

Madrass og dyner vil ikke vi arve iallefall, og smokker/flasker! :)

Smokker og flasker arves ikke her heller nei ;) jeg tenkte utelukkende på "store" ting jeg ;)

Back
Topp