Hva er greia med....

Olivia09

Betatt av forumet
Å kalle besteforeldre for: Mimmi, Mommo, Moffa osv osv? Er ikke det å bygge under babyspråk syns ikke det er så sjarmerende når en 13 åring omtaler mormor som mommo liksom.....[&:][:)]

blir vel kose navn da. kusina mi kalte farfaren for affa og det har blitt navnet hans det. alle sier affa, selv kone og kollegaer..

vi kalla bestemora vår førr Mor.
Og farmora vår førr farmor.

Ungene våre kaller farmora vår førr oldefarmor.

Men en av tanteungene mine kalte bestefaren sin førr bæsse. Og dermed har det blitt hengende igjen[:)]

jeg sier mommor og moffar, farmor og faffar.
Men det er dialekt for meg,ikke babyspråk.

Syns det er helt ok jeg. [:D]
Ungene her har en Moffa, og det kommer han til å være forever.
Eldste barnebarnet er snart 18 og kaller han det enda, går liksom ikke an å bytte [:)]

Bryr meg ikke om det, her går farmora og farfaren til eldste under Mimmi og Ba...for det var det hun begynte å si. Og uansett hva vi sa, fortsatte hun å si det hun ville.

Vi kalte min oldemor for lulle, fremdeles..og hun døde for 8 år siden[8D]

barn lager egne navn, og de velger selv om de fortsetter å bruke dem...

T kalte oldemor for Ololol.. nå sier han oldemor..
han kalte morfar for mona - nå morfar..
mormor var mømø, men nå er det mormor..

kusinene mine sier momo og busse, og det har de sagt siden de var små - nå er eldste 27 [;)]
svigermor går under navnet mommo av alle barnebarna, unntatt T da, siden hun ikke er mormora hans [:D]
Han sier besta da.. [8D]

Her kalles min svigermor for Mimmi - både av nevøene mine på 14 og 10, og guttungen på 2. Ser virkelig ikke problemet.

I utgangspunktet var det fordi han eldste ikke klarte å si mormor, men nå har det bare blitt til at hun heter Mimmi. Hun ønsket selv at våre barn skal kalle henne det, og det er helt greit for meg.

Jeg sier bessen enda, selv om han er oldefar til ungene våre så sier vi bessen der og [:)][8D]

her kaller vi bestemor for mimmi bestefar var faffar

barna mine kaller besteforeldre som
besse og bess
bassa og bass

det er noe han har finni på sjøl når han var større, tantungen min kaldte bassa for bassmo men det ville ikke han min

synes bare det er gøy om de får sånne navn jeg![:)]

Jenta mi sier mommo. Helt greit for alle det. Vet om flere som sier mommo og mimmi hele livet. 

Mormor har alltid vært mommo for oss! Noe vi fører videre hvis de kaller henne for det istede for mormor! Det er rett å slett en familiegreie hos oss! [:)]

Her går det i mommo og moffa pga foreldrene mine ønsket det. Så da hører vi på dem rett og slett!

Ser ikke problemet.
Hele familien kalte farfaren til x min for farfar...tilogmed jeg og foreldrene mine. og det gjør vi enda, selv om vi ikek er sammen lengre og han har vært død i 13 år.

Junior kalte bestemoren sin for massa, og farmoren sin for fanna. Dette var noe han fant på selv, og han gjorde det leeeenge.. Syns ikke det er noe galt i kosenavn jeg...

Vi har en Mimmi fordi vi ikke klarte å si bestemor/mormor når vi var små og da har det bare blitt sånn! Vil jo ikke påstå at det er babyspråk, men et kallenavn rett og slett..

Jeg kaller fortsatt mormoren min for mommo og kommer aldri til å endre på det... Og snuppa kaller ho oldemommo[:)]
Mamma ville bli kalt mommo så sånn har det blitt, pappa ville ikke bli kalt moffa så han blir kalt beste (snuppa som har finni på det)...

Tror det har litt med hvor du er ifra, her er det mange som blir kalt mommo!

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

jeg sier mommor og moffar, farmor og faffar.
Men det er dialekt for meg,ikke babyspråk.

Er jo ikke dialekt det da, det er det unger sier før de klarer å si mormor og morfar riktig. Noen legger det aldri av seg bare. [8D]

Jeg syns for øvrig også det er teit med navn som mimmi osv., men hver sin greie heldigvis. Svigermor kaller seg selv bestemor, farmor er ikke godt nok der i gården, mens svigerfar, som tydeligvis ikke har stemmerett, han fikk tittelen bessen med en gang.

Back
Topp