Hva er greia med Helseteppe??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Jeg ser alle har kjøpt/ eller skal kjøpe dette, men hvorfor?? Skjønner greia med å ha tepper å sånn altså, men helseteppe er jo full av hull og kan umulig varme noe særlig[:-]

Har de noen skjulte egenskaper som jeg bare ikke tenker over??[:)]

Disse skal vel slippe ut "overflødig" varme, slik at det ikke blir FOR varmt til beibien [:)]
Skal ikke ha sånn jeg heller...

Er vel samme prinsippet med disse som med ULLtepper; jo mere hull, jo bedre varmer de! Faktisk... [8D] Helt ulogisk, men slik er det faktisk.[8D]

Jeg har heller ikke helseteppe. hadde ikke sist heller. Men hadde strikka tepper. Tenkte å strikke et nøstebarn teppe selv også nå.

Men kanskje greit å ha bomullsteppe på sommeren da....[8|]... hmm... får se hvordan sommeren blir her, så kanskje jeg kjøper et jeg også[:D]

ORIGINAL: koalajenta

før så fikk man dette på sykehuset, gjør man ikke det lengre?

Ikke på sus. Tror faktisk ikke de hadde slike tepper der en gang.. [8|] Det er nok for å spare penger, ja... Dyrt hvis alle skulle fått hver sitt teppe. [:)]

Helsetepper er genialt!!
Her har jeg 3-4 stykker! De kan jo brukes hele året, og som *Mina Min* sier, så synes jeg det hører med! [:)]

ORIGINAL: SecondTimeAround

Jeg syns Helseteppene var uunnværlig når jentungen var liten, så jeg har kjøpt mange denne gangen!!! Koster 39,- på Hansen & Dysvik [:D] Og angående spørsmålet ditt om hullene i teppet: Luft som varmes opp av kroppen samler seg i cellene i teppet og holder kroppen i en jevn, varm temperatur. Teppet blir dermed varmt i kulden og svalt i varmen [:)]

Sign denne jeg.
De er helt fantastisk!!!
Og en baby klarer ikke å regulere kroppstemperaturen sin selv og kan lett bli for varm, og da finnes det ikke bedre teppe enn de der.
Jeg slet ut 3-4 tepper med forrige mann og skal han like mange tepper denne gangen[:D][:D][:D][:D][:D]

Etter flere barn sitter jeg med både helseteppe, ullteppe og sånn vanlig teppe.

Helseteppe synes jeg er perfekt i babyperioden fordi det gjerne blir dullet litt ekstra inn de første mnd. Dette for at babyen liker å være litt omtullet. Og om sommeren gir det litt avkjølende/varmende effekt.

Ullteppet er godt å ha når det er kaldere ute. Men innomhus synes jeg det kan bli for varmt og det er mere knotete å vaske.

Fleeceteppe/ vanlig teppe går fint til det meste. Kan bli for varmt på sommer.

Alle 3 typene fungerer fint å lage "solskydd" med selv om helseteppet selvfølgelig er litt lysere. [:)]
Hva med å låne eller kjøpe 1 helseteppe først? Så kan du se om det er noe dere liker.
På sykehuset finnes det helseteppe og dyner (for voksne) så man kan velge selv. Sist jeg var på føden med baby så kunne man velge helseteppe eller dyne til babyen. Det kan dog sikkert variere fra sykehus til sykehus, samt at det kan ha endret seg med tiden.
Er ganske så sikker på at man ikke "fikk" helseteppe på sykehuset.

Lykke til med valget! [:D]

Back
Topp