Hva er "god nok" grunn til sykemelding?

Fargeklatten

Gift med forumet
Jeg leter ikke etter grunner å være sykemeldt, altså :P men jeg er så sliten om dagen, tror nok det er en kombinasjon av hormoner og kroppen som jobber, sammen med alle bekymringene for sv.skapet og hvordan dette går, bekymrer meg veldig for hva som ville skjedd om dette ikke skulle gå veien. Jeg fungerer, men er trøtt, ukonsentrert, slite og har fått hodepine. Er dette god nok grunn til å være hjemme ei stund, kan hende jeg hadde klart å komme litt ovenpå med ei uke eller to hjemme? Bøir bekymringene større av å ha god tid til å tenke?

Vi har enormt stort press på jobben så kjenner litt på dårlig samvittighet om jeg skulle bli borte og...

Blir veldig glad for råd, er så usikker på hva jeg skal gjøre? Takk for at du leste <3

Jeg synes du har god nok grunn til å be om en sykemelding, du skal ikke slite deg ut heller vettu, viktig å ta vare på seg selv og kjenne på hva kroppen sier til deg. Kanskje det gjør deg godt å få samlet deg litt?

Du har krav på tilrettelegging, slik at du ikke trenger å sykemelde deg.

Ikke bare helsen først, men babyen først! Det er ikke bare deg lenger,, nå er det dere :)

Signerer de andre. Få en ukes sykemelding, og deretter tilrettelegging på arbeid!

Hmmm jeg har valgt å bli i 100 % jobb selv om jeg har de samme plagene. Føler liksom ikke det er riktig at samfunnet skal ta kostnaden ved at jeg er sliten og har vondt i hodet når jeg tross alt kan klare å fungere på jobb. Men det er ingen lett beslutning!

Tusen takk jenter <3 jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda, men tar en dag hjemme i morra og kjenner på det til mandag, så får jeg se om det hjelper med noen dager :)

Jeg syns du skal tenke på deg og helsa di først :) Jeg også slet meg helt ut, hadde ikke energi til noe, var ikke meg selv i det hele tatt. En kollega sa det ganske greit til meg: "Skjønner ikke hvor du skal presse deg og sliter sånn, ingen som kommer å takker deg for at du er på jobb".. Og det er jo sant for de fleste tror jeg ;)

Legen min sa faktisk at "nå skal jeg si noe du ikke kommer til å like, men: fra nå av handler ikke noe om deg lenger! Du har et liv i magen, og det må du ta hensyn til. Sov, spis og slapp av", og vips var jeg 100% sykmeldt.

Det skal dog nevnes at jeg oppsøkte han grunnet blødninger..:)

Jeg har 20% sykemelding, og det har gjort at jeg klarer ågjennomføre jobben min på en god måte. Da kan jeg ikke jobbe overtid, og klarer meg derfor bra(hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg nok jobbet veldig mye nå)... :)

Kan være en ide å prøve redusert sykemelding?

Hmmm jeg har valgt å bli i 100 % jobb selv om jeg har de samme plagene. Føler liksom ikke det er riktig at samfunnet skal ta kostnaden ved at jeg er sliten og har vondt i hodet når jeg tross alt kan klare å fungere på jobb. Men det er ingen lett beslutning!
Jeg har ikke sagt det til noen på jobb ennå, så biter tennene sammen og møter opp hver dag :) Må si jeg er veeeeeeeeeeeldig klar for helg nå, jobber i barnehage så er høyt tempe hele dagen :)

Back
Topp